کد خبر: 378641
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

تحلیل‌گر اسپانیایی:

هدف مکانیسم ماشه، خرید زمان است/ «اینستکس» با چالش‌هایی در زمینه عدم شفافیت مواجه است

یک تحلیل‌گر اسپانیایی مکانیزم حل اختلاف را تلاشی برای بازگرداندن ایران به تعهداتش دانست که با هدف خرید زمان فعال شده است و گفت: اگر اختلاف‌ها میان ایران و اروپا پایان نیابد، برجام به پایان می‌رسد.

هدف مکانیسم ماشه، خرید زمان است/ «اینستکس» با چالش‌هایی در زمینه عدم شفافیت مواجه است
کد خبر: 378641
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دانیل لاکاله، استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است؛ حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. او جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. کتاب‌های لاکاله به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و چینی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده‌‌‌اند.

لاکاله سخنرانی‌های کلیدی را در معتبرترین انجمن‌ها در سراسر جهان از جمله فدرال رزرو در هوستون، بنیاد هری پایتس در واشنگتن، مدرسه اقتصاد لندن، صندوق انجمن اجتماعی در میامی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه کرده است.


او در گفت‌وگویی نظرات خود درباره فعال شدن مکانیزم حل اختلاف را بیان کرد.

دانیل لاکاله در مورد فعال شدن مکانیزم حل اختلاف گفت: این مکانیزم تصمیمی از سوی کشورهای اروپایی است برای بازگرداندن ایران به تعهداتش است و من تصور نمی‌کنم مکانیسم به معنای پایان برجام باشد بلکه با هدف خرید زمان و بازگردان ایران به توافق است حالا آنها از این ابزار برای بازگرداندن ایران به تعهداتش استقاده کرده‌اند.

او در ادامه در مورد شرایط پیش روی برجام و ادامه آن گفت: برجام اکنون رو به پایان است و اگر اختلاف‌ها میان ایران و اروپا حل نشود، احتمالا به پایان خواهد رسید و ادامه پیدا نمی‌کند.

این تحلیل‌گر اقتصادی تاکید کرد: وضعیت آنچنان که مشخص است، بسیار استرس‌زا است، من معتقدم سازوکار حل اختلاف‌ها سعی در کاهش تنش‌ها دارد نه افزایش آنها.

او در ادامه در مورد فعال نشدن اینستکس و انتقاد ایران از این مساله گفت: اینستکس شرایط پیچیده و دشواری دارد. در این سازوکار هیچ نوع ابزار موثری برای حل اختلاف‌ها و کمک به مشکلات ایران وجود ندارد و چالش‌هایی در زمینه شفافیت و کنترل دارد که همین باعث عدم فعالیت آن شده است.

دانیل لاکاله به حادثه سقوط هواپیما اشاره کرد و گفت: تداوم تنش‌ها به چنین حادثه‌ای منجر شد. سقوط هواپیمای اوکراینی حادثه به شدت ناگواری بود اما پذیرفتن مسئولیت آن توسط دولت ایران گامی مهم بود. در حال حاضر فقط می‌توان امیدوار بود که دیگر حوادث مشابه این سانحه رخ ندهد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها