کد خبر: 378720
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

محمدعلی الستی، کارشناس مباحث اجتماعی و ارتباطات، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

یادمان نداده‌اند به نظر دیگران احترام بگذاریم/ آزادی را در خانواده تمرین نکرده‌ایم/ اتهام زدن جامعه را به سمت فروپاشی می‌برد

محمدعلی الستی گفت‌: اینکه به راحتی همدیگر را به کفر و وطن‌فروشی و... متهم می‌کنیم مثل سمی مهلک است که جامعه را به سمت فروپاشی می‌برد.

یادمان نداده‌اند به نظر دیگران احترام بگذاریم/ آزادی را در خانواده تمرین نکرده‌ایم/ اتهام زدن جامعه را به سمت فروپاشی می‌برد
کد خبر: 378720
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی الستی، کارشناس مباحث اجتماعی و ارتباطات، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با بیان این مساله که خداوند انسان را آزاد آفریده است، گفت: اگر بنا بود انسان وادار به قرار گرفتن در راه درست یا نادرست شود، خودِ‌ خداوند می‌توانست بنده‌هایش را طوری خلق کند که مرتکب هیچ خطایی نشوند.

جوهر انسان در داشتن آزادی است

این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش گفت: جوهر انسان در داشتن آزادی است و خدا که انسان را جایگزین خودش بر روی زمین می‌داند به او آزادی داد تا قدرت انتخاب داشته باشد. توصیه‌ام به آنهایی که ذهن خود را بی‌نقص می‌دانند و به همین دلیل آزادی مخالف را بر نمی‌تابند،‌ این است که توجه کنند خودِ‌ خدا چنین کاری با بشر نکرده است. پس در هر شرایطی ملزم به این هستیم، آزادی دیگران را به رسمیت بشناسیم.

یادمان نداده‌اند به نظر دیگران احترام بگذاریم

این کارشناس مباحث اجتماعی و ارتباطات همچنین توضیح داد: مجاب کردن دیگران به این امر که عقیده‌شان همانی باشد که من فکر می‌کنم، اصلاً و ابداً درست نیست. دلیل این نوع رفتار ناشایست هم این است که آزادی را در خانواده تمرین نکرده‌ایم، یادمان نداده‌اند به نظر دیگران احترام بگذاریم و همچنین به آنها حق انتخاب بدهیم.

مجاب کردن دیگران به این امر که عقیده‌شان همانی باشد که من فکر می‌کنم، اصلاً و ابداً درست نیست. دلیل این نوع رفتار ناشایست هم این است که آزادی را در خانواده تمرین نکرده‌ایم.

آزادی‌ستیزی باعث مسکوت ماندن مطالبه‌هایمان خواهد شد

الستی ادامه داد: ما در هر شرایط و فضایی باید به انتخاب‌های یکدیگر احترام بگذاریم و بدانیم آزادی‌ستیزی باعث مسکوت ماندن مطالبه‌هایمان خواهد شد و در نهایت خودمان متضرر می‌شویم.

اتهام‌زنی سمی مهلک است

محمدعلی الستی در پایان صحبت‌هایش گفت: اینکه به راحتی یکدیگر را به کفر و وطن‌فروشی و... متهم می‌کنیم مثل سمی مهلک است که جامعه را به سمت فروپاشی می‌برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها