کد خبر: 378749
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۰۹:۱۱:۵۲
| |

«دراگون» صبح امروز پرتاب شد + ویدئو

اسپیس ایکس آخرین آزمایش کپسول «کرو دراگون» را انجام داد. در این آزمایش همزمان با انفجار عامدانه موشک، کپسول از آن جدا شد و با چتر نجات در اقیانوس فرود آمد.

«دراگون» صبح امروز پرتاب شد + ویدئو
کد خبر: 378749
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۰۹:۱۱:۵۲

اعتمادآنلاین| شرکت اسپیس ایکس آخرین تست کپسول دراگون را شب گذشته با موفقیت انجام داد. در این آزمایش فرایند «فرار اضطراری» به طور نمایشی تقلید شد. البته قرار بود این آزمایش روز شنبه انجام شود اما به دلیل شرایط نامساعد دریا به تعویق افتاد.

در این آزمایش هیچ فضانوردی حضور نداشت و کل فرایند 9 دقیقه طول کشید. طی آزمایش یک موشک فالکون9 به طور معمول از زمین پرتاب شد اما حدود یک دقیقه پس از پرواز ، کپسول کرو دارگون در ارتفاع 20 کیلومتری زمین از آن جدا شد. پیشرانه های قدرتمند کپسول آن را به سمت بالا و دور از خطر حرکت دادند و همزمان موتورهای موشک عامدانه خاموش شدند و بوستر نیز از کنترل خارج شد. در نتیجه این امر یک آتش سوزی بزرگ در آسمان رصد شد.

کپسول کرو دراگون پس از آنکه به ارتفاع 44 کیلومتری رسید با چتر نجات در اقیانوس آرام فرود آمد. چند دقیقه بعد نیز یک کشتی در کنار کپسول بود تا آن را بازیافت کند.

موشکی که در آسمان منفجر شد قبلا 3 پرواز دیگر را نیز انجام داده بود.

الون ماسک درباره این آزمایش به خبرنگاران گفت: ما واقعا هیجان‌زده هستیم. می توان پس از یک دهه فضانوردان را از خاک آمریکا به مدار زمین فرستاد و این بسیار عالی است.

ماسک و جیم بریدنستاین، مدیر ناسا اعلام کردند در سه ماهه دوم سال 2020 کپسول کرو دراگون همراه 2 فضانورد به مدار زمین فرستاده می شود.

فضانوردان ناسا از سال 2011 و پایان یافتن برنامه شاتل فضایی از خاک آمریکا به فضا سفر نکرده اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها