کد خبر: 378770
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۰۹:۳۳:۲۹
| |

جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی مطرح کرد:

لاریجانی و انتخابات

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی مطرح کرد: لاریجانی مشکلات و خطراتی که این رد صلاحیت‌ها برای آینده کشور به وجود می‌آورند، می‌شناسد. همچنین در شرایط کنونی کشور، کدخدایی نباید به‌صورت یک‌جانبه و به صورتی که رنگ و بوی دفاع از یک جناح خاص را دارد، نظر بدهد، بلکه باید در چارچوب وظایف و مسوولیت‌های خود اظهارنظر کند. حال آنکه این اظهارنظرها و عملکرد ایشان مشارکت در انتخابات را کاهش می‌دهد.

لاریجانی و انتخابات
کد خبر: 378770
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۰۹:۳۳:۲۹

اعتمادآنلاین| جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی نوشت: «علی لاریجانی در نطق پیش از دستور روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نسبت به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی و همچنین چهره‌های شاخص حزبی توسط شورای نگهبان انتقاد کرد و درباره علت ردصلاحیت برخی نمایندگان فعلی که به ‌گفته سخنگوی شورای نگهبان، «عمدتا به ‌دلیل مسائل اقتصادی و مالی» ردصلاحیت شده‌اند، گفت که این اظهارات، صحیح نبوده است. رییس مجلس همچنین از شورای نگهبان درخواست کرد که با نگاهی دقیق‌تر نسبت به قضاوت درباره صلاحیت کاندیداهای انتخابات اقدام کند.

در این میان به نظر می‌رسد واکنش اخیر لاریجانی نشان‌دهنده تجربه‌ای است که او در دوران ریاست خود بر مجلس دارد.

لاریجانی مشکلات و خطراتی که این رد صلاحیت‌ها برای آینده کشور به وجود می‌آورند، می‌شناسد. همچنین در شرایط کنونی کشور، کدخدایی نباید به‌صورت یک‌جانبه و به صورتی که رنگ و بوی دفاع از یک جناح خاص را دارد، نظر بدهد، بلکه باید در چارچوب وظایف و مسوولیت‌های خود اظهارنظر کند. حال آنکه این اظهارنظرها و عملکرد ایشان مشارکت در انتخابات را کاهش می‌دهد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین باید پاسخگوی اتهامات به افرادی که عمر خود را وقف این انقلاب و نظام کرده‌اند، باشد، چراکه در صورت تصمیم‌گیری‌های نادرست مراجع تصمیم‌گیری در جریان بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات پیش‌رو، مجلس آینده نمی‌تواند مجلسی مقتدر و کارآمد باشد؛ در نتیجه مجلس تضعیف می‌شود و در نهایت ضربه سنگینی به نظام وارد می‌شود.

با این حساب، نقش لاریجانی در وضعیت فعلی این است که مانع از این اتفاق ناخوشایند شده و تلاش کند تا در همین فرصت باقیمانده به انتخابات یازدهمین دوره مجلس، این خطرات را به مسوولان مربوطه گوشزد کرده و آنها را از تصمیمی که گرفته‌اند، منصرف کند، چراکه در غیر این صورت مشارکت در انتخابات کاهش پیدا می‌کند و مجلس آینده را به مشکل می‌اندازد. در آینده ما به مجلسی نیاز داریم که بتواند تصمیمات سخت و مهم بگیرد و مطالبات واقعی مردم را پیگیری کند. مجلسی که در تصمیم‌گیری از آزادگی کافی برخوردارباشد.»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها