کد خبر: 378779
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۰۹:۴۸:۰۰
| |

فرزین محدث در «سانس ویژه»:

اسکارلت جوهانسون، بازیگری را بازی کرد

سانس ویژه برنامه‌ای اینترنتی است که یکشنبه شب‌ها با میزبانی محمدرضا مقدسیان اجرا می‌شود. این هفته این برنامه میزبان «فرزین محدث»، بازیگر تئاتر بود.

اسکارلت جوهانسون، بازیگری را بازی کرد
کد خبر: 378779
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سانس ویژه برنامه‌ای اینترنتی یکشنبه شب‌ها با میزبانی محمدرضا مقدسیان است که در هر قسمت به بررسی و نقد صحیح، صریح و سریع یکی از آثار سینمایی و یا تلویزیونی در جهان می‌پردازد.

در قسمت ششم این برنامه به بهانه درخشش اثر جدید نوا بامباک در جوایز سینمایی همچون گلدن گلوب و نامزدی در اسکار، یعنی فیلم «داستان ازدواج»، محمدرضا مقدسیان میزبان فرزین محدث، بازیگر تئاتر و استاد بازیگری، است تا از ذره‌بین نگاه یک بازیگر، بازی درخشان اسکارلت جوهانسون و آدام درایور تحلیل شود.


فرزین محدث بازیگر برگزیده تئاتر جشنواره فجر در سال 1396 درباره فیلم داستان ازدواج گفت: «فیلم را دوست دارم فکرمی‌کنم به دلیل بازیگری‌ای که در این فیلم اتفاق می‌افتد و خاستگاهی که در این فیلم است یعنی تئاتر. چرا که خاستگاه من هم تئاتر است. این‌ها باعث می‌شد که با فیلم همراه باشم و برایم لذت بخش بود و یک پارامترهایی داشت که می‌تواست حتی برای من درسی باشد در زمینه‌ی بازیگری.»


بخش مهمی از این ماجرا در این فیلم بازیگری است، بازیگری به مثابه اینکه یک فیلمی را تماشا می‌کنم و گروهی از بازیگران در آن ایفای نقش می‌کنند هم بازیگری به مثابه‌ی شیوه‌ی زیست. فرزین محدث در این خصوص افزود: «اسکارلت جوهانسون در این فیلم نقش یک بازیگر را ایفا می‌کند و حتی یک‌جاهایی از زندگیش که با آدام داریور برخورد می‌کند، از ویژگی بازیگری خود استفاده می‌کند.»


محمدرضا مقدسیان در خصوص اثر جدید نوا بامباک گفت: «نوابامباک از آن دسته کارگردانی‌های است که اگر بخواهیم از دید وطنی به آنها نگاه کنیم، برچسب روشنفکری به آن می‌زنیم که جریان قالب هالیوود را اساسا برنمی‌تابد و اگر بخواهد به مقوله‌ی خانواده و روابط خانواده و روابط اجتماعی بپردازد؛ کلیشه‌ها را دور می‌ریزد و در بطن زندگی افرادی که در سطح شهر می‌بینیم می‌رود.»


فرزین محدث در رابطه با سکانس جدال اسکارلت جوهانسون و آدام درایور گفت: «اتفاقی که در این سکانس می‌افتد، یک بازی است.

یک بازیگر در مقابل یک کارگردان بازی می‌کند. به همین دلیل بازی بدنی و حتی فرم دیالوگ‌گویی که اسکارلت جوهانسون انتخاب کرده است، در تلاش اثبات توانایی‌هایش است.»


فرزین محدث در خصوص بازی اسکارلت جوهانسون در این فیلم گفت: «به طور کلی دو بازی از اسکارلت جوهانسون در این فیلم اتفاق می‌افتد، لحظاتی که با آدام درایور بازی می‌کند سعی می‌کند اکتیوتر باشد و از امکانات و توانایی‌های بیرونی بدنش بیشتر استفاده می‌کند تا تسلط و قدرت خود را بیشتر نشان دهد. و درست در زمانی که مونولوگ خصوصی‌اش که با دوستش صحبت می‌کند؛ تو با یک آدم درمانده که قرار نیست چیزی را ثابت کند مواجه می‌شوی. این دو دو بازی متفاوت از او را به نمایش می‌گذارد.»


فرزین محدث در خصوص کارگردانی این به فیلم کادربندی و قابندی تصویر اشاره کرد که هیبت و تصویر و بازی بازیگران را به خوبی نشان می‌دهد و امتیاز 7 را به این فیلم اختصاص داد.


در سانس ویژه تاکنون به آثار فاخری چون؛ سریال «عشق، مرگ و روبات‌ها» فیلم‌های «جوکر»، «یریش‌من»، «روزی روزگاری در هالیوود» و «سوی ستارگان» پرداخته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها