رضا صالحی‌امیری،‌ رئیس کمیته ملی المپیک:

مسیر را گم نکردیم و منحرف نشدیم/ سهم ما در موفقیت‌ها بسیار ناچیز و اندک است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: طی دو سال گذشته نیمی از راه را با هم طی کردیم و در این مسیر با فراز و فرودها و پیروزی و شکست‌های زیادی رو به رو شدیم.

مسیر را گم نکردیم و منحرف نشدیم/ سهم ما در موفقیت‌ها بسیار ناچیز و اندک است
کد خبر: 378791
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: به تک تک عزیزان حاضر خیر مقدم عرض می‌کنم. شما انسان‌های با فضیلت را تکریم و از زحمات شما تشکر می‌کنم. سهم ما در موفقیت‌ها بسیار ناچیز و اندک است. طی دو سال گذشته نیمی از راه را با هم طی کردیم و در این مسیر با فراز و فرودها و پیروزی و شکست‌های زیادی رو به رو شدیم ولی مسیر را گم‌ نکردیم و باور داریم. چون یک حرکت جمعی بود راه گم نشد و اگر هر کسی راه جداگانه داشته باشد دچار انشقاق می‌شویم. در این مسیر کسی بر دیگری پیشی نگرفت.

وی تاکید کرد: اصولی را راهنمای خود قرار دادیم و آن را مبنای باورهای خود قرار داریم. اخلاق و مسئولیت‌پذیری را سرلوحه قرار دادیم. مدیریت جمعی مبنای تصمیم قرار گرفت و از تصمیمات شخصی و سیاسی خودداری کردیم. گفت‌وگو را مبنا قرار دادیم. شفاف سازی را سرلوحه خود قرار دادیم. اگر موفقیتی است مربوط به همکارانم در کمیته، وزرات ورزش، فدراسیون و کمیته پارالمپیک و...‌ است و اگر مشکلی بوده شخصا مسئول هستم و پاسخگو خواهم بود.

صالحی‌امیری گفت: ورزش در ایران یک نهاد و ساختار آن فراتر از وزارت است و مجموعه‌های ورزش نهاد ورزش را تشکیل می‌دهد. مدیران، کارکنان و همکاران در هیئت اجرایی، وزیر و معاونان و همکاران وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک، فدراسیون و ورزشکاران وابسته و دلبسته به هم هستند و صعود به قله موفقیت در گرو همدلی است. حفظ کرامت پیشکسوتان و مصدومان و ... را سرلوحه خود قرار دادیم و با نصب پلاک سعی کردیم که نام آنها را در جامعه زنده نگه داریم. کمیسیون‌های 17 گانه به عنوان کانون‌های همفکری در کنار ما قرار گرفتند.

وی افزود: دمیدن روح فرهنگ را به عنوان یک استراتژی تعریف کردیم. افکار عمومی و رسانه‌ها را در کنار خود دیدیم و در هر فرصتی به مردم گزارش دادیم. اصحاب رسانه را رکن چهارم ورزش می‌دانیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: آکادمی ملی المپیک را با تمام ظرفیت در اختیار فدراسیون‌ها قرار دادیم و خوابگاه با ظرفیت 300 نفر در حال بازسازی است و پذیرایی از قهرمانان را وظیفه خود می‌دانیم. منابع و بودجه کمیته را از 43 میلیارد در سال 96 با تخصیص 38 درصد به 94 میلیارد و تخصیص صددرصدی در سال 98 رساندیم.

وی تصریح کرد: تاریخ شفاهی ورزش را تدوین و موزه ورزش را راه‌اندازی کردیم. دیپلماسی ورزشی با هدف کاهش تهدیدها مورد توجه قرار گرفت. شورای راهبردی به عنوان ترسیم کننده راه کمیته ملی المپیک فعال شده است.

صالحی‌امیری گفت: از 25 دی ماه 96 تا امروز باور قلبی دارم تنها راه توسعه ورزش همدلی و وفاق با وزارت ورزش و همدلی با فدراسیون‌های 53 گانه و همدلی با کمیته پارالمپیک است و با این باور از حاشیه‌ها پرهیز کردیم و آن را سمی مهلک می‌دانیم. وزیر ورزش را محور ورزش می‌دانم و بدانیم منابع وفاق صدها برابر بیشتر از انشقاق است. مشکلات شما را مشکل خود و موفقیت شما را موفقیت خود می‌دانیم و از این منظر از نتیجه گرایی صرف پرهیز می‌کنیم. هرگز فراموش نکردیم و نمی‌کنیم که همه ما مدیون خون صدها هزار شهید و ایثارگر و کسانی هستیم که امنیت و شرف هویت خود را از آنها داریم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها