کد خبر: 378877
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از ستاره‌های اپن استرالیا گزارش می‌دهد:

نائومی اوساکا ستاره‌ای پر از فراز و فرود/ ستارگان تنیس به ملبورن بازمی‌گردند

نائومی ‏اوساکا روز دوشنبه دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در اپن استرالیا را با برد آغاز کرد. با وجود دشواری‌های فصل گذشته به نظر می‌رسد او فصل جدید را قوی‌تر و پخته‌تر از قبل آغاز کرده است.

نائومی اوساکا ستاره‌ای پر از فراز و فرود/ ستارگان تنیس به ملبورن بازمی‌گردند
کد خبر: 378877
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- قهرمانی در مسابقات اپن استرالیا در سال 2019 نائومی اوساکا را به قله تنیس جهان رساند، اما در ادامه فصل نوسان زیادی داشت. حالا در آستانه اپن استرالیا نائومی اوساکا بار دیگر فرصت دارد تا از قهرمانی خود دفاع کند و به صدر تنیس جهان بازگردد.

فینال عجیب اپن استرالیا در سال 2019

‏در دنیای تنیس چیزی شبیه فینال اپن استرالیا در سال 2019 کم اتفاق افتاده است. به دنبال درام خفه‌کننده‌ای که پیامد شکست سرینا ویلیامز در اپن آمریکا بود، نائومی اوساکا با کارنامه‌ای پا به ملبورن گذاشت که کمتر تنیس‌باز مرد یا زنی در طول دهه مشابه آن را تجربه کرده بود.

‏بیشتر بازیکنان پس از تجربه قهرمانی در اپن آمریکا تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اما اوساکا هنوز قانع نبود. او برای برد به ملبورن رفت و در مسیر فینال تلاش بسیاری کرد. در بازی فینال در مقابل پترا ویتوا در دست دوم با نتیجه 5-3 جلو بود که ناگهان ورق برگشت. اوساکا کنترلش را از دست داده بود و خطاهایش به نفع رقیبش بود. با اینکه ست دوم را با دبل فالت (2 خطای سرویس) از دست داد با چشمانی اشکبار زمین را ترک کرد. به نظر می‌رسید امید او برای قهرمانی از دست رفته است، اما 50 دقیقه بعد نائومی اوساکا اولین زنی بود که در 2 حضور اول خود در 2 فینال گرنداسلم به قهرمانی رسیده بود.

‏هیچ‌کس تصور نمی‌کرد اوساکا تا این اندازه قوی باشد. خود او در این مورد می‌گوید: «با خودم فکر کردم این دومین فینالی است که در آن حضور دارم و نمی‌شود بدون اشتباه باشم و ناگهان فکر کنم از رقیبم که یکی از بهترین تنیس‌بازان دنیاست خیلی بهترم.»

‏نائومی اوساکا خارج از زمین تنیس از سنش جوان‌تر است. او صادق و شوخ است و قبل از دادن هر پاسخی فکر می‌کند. ویژگی خاص اوساکا خجالتی بودن اوست. وقتی در مراسم «Relief» از او پرسیدند آیا برای مسائل مالی با سرینا ویلیامز مشورت می‌کند پاسخ داد: «می‌خواهید به شما بگویم چطور آدمی هستم؟ من با آدم‌ها صحبت نمی‌کنم. فقط از دور به آنها خیره می‌شوم.»

‏2019؛ سالی پر از اضطراب و لذت برای ستاره جوان تنیس

‏برای اوساکا سال 2019 آمیزه‌ای بود از لذت و اضطراب. به نظر می‌رسید او درگیر پیدا کردن خودش در زندگی جدید به عنوان یک سلبریتی است. تنها 2 هفته پس از قهرمانی در اپن استرالیا اوساکا اعلام کرد از مربی‌اش ساشا باجین جدا شده است.

توانایی‌های ‏اوساکا پس از جدایی از مربی‌اش زیر سوال رفت. بسیاری معتقد بودند او بدون مربی‌اش نمی‌تواند موفق باشد و اوساکا می‌کوشید خودش را به دیگران ثابت کند. اما در عوض، در دور سوم اپن فرانسه و دور اول ویمبلدون حذف شد.

‏اوساکا در پاریس اعتراف کرد تحت فشار شدید بوده است. پس از اولین باخت در بیرمنگام او به نشست خبری نرفت و در ویمبلدون ساعت‌ها قدم زد.

‏پیش از شروع اپن آمریکا اوساکا متنی طولانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. او سال 2019 را بدترین سال زندگی‌اش خواند و گفت بعد از اپن استرالیا از تنیس لذت نبرده است. اوساکا نوشت که تلاش خواهد کرد با خانواده‌اش بیشتر وقت بگذراند.

‏تصمیم جدید اوساکا نتیجه داد. با وجود شکست در اپن آمریکا اوساکا فصل را با قدرتی که آغاز کرده بود به پایان رساند. او از مربی جدیدش جرمین جنکینز جدا شد و به جای انتخاب مربی جدید با پدرش به سفر رفت. لئونارد فرانکیوس پدر نائومی اوساکا تلاش کرد به دخترش آرامش بدهد و کمک کند تا از حضورش در زمین تنیس لذت ببرد. اوساکا در پایان فصل بالاخره توانست یک قهرمانی در پکن به دست آورد.

‏با پایان یافتن فصل، نائومی اوساکا سالی را که گذرانده بود به حرف U تشبیه کرد و گفت امیدوار است در سال جدید به روند رو به رشد و پیشرفتش ادامه دهد.

‏اوساکا در روز دوشنبه دفاع از عنوان قهرمانی‌اش را با برد آغاز کرد. با وجود دشواری‌های فصل گذشته، به نظر می‌رسد نائومی اوساکا فصل جدید را قوی‌تر و پخته‌تر از پیش آغاز کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها