کد خبر: 378931
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

ابوالفضل ابوترابی، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ساختار غلط اداری مهم‌ترین مشکل کنونی کشور است/ ساختار غلط مانع بزرگ تولید و سرمایه‌گذاری در کشور است/ مجلس باید دست به اصلاح نظام اداری بزند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: ساختار غلط اداری اجازه نمی‌دهد منابع و استعدادهایمان نمایان شود. ساختار غلط اداری مردم را خسته کرده و بسیار پرهزینه است. علاوه بر این مانع شکوفا شدن استعدادهاست. تمام کشورهای دنیا نظام اداری‌شان را اصلاح کردند و بعد توانستند در چارچوب آن پیشرفت کنند.

ساختار غلط اداری مهم‌ترین مشکل کنونی کشور است/ ساختار غلط مانع بزرگ تولید و سرمایه‌گذاری در کشور است/ مجلس باید دست به اصلاح نظام اداری بزند
کد خبر: 378931
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، به مهم‌ترین مشکل کنونی کشور اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مساله کشور در حال حاضر ساختار غلط اداری است. معتقدم ساختار غلط اداری امروز مانع بزرگ تولید و سرمایه‌گذاری در کشور است.

ساختار غلط اداری اجازه نمی‌دهد استعدادهایمان شکوفا شود

او ادامه داد: ساختار غلط اداری اجازه نمی‌دهد منابع و استعدادهایمان نمایان شود. ساختار غلط اداری مردم را خسته کرده و بسیار پرهزینه است. علاوه بر این مانع شکوفا شدن استعدادهاست. تمام کشورهای دنیا نظام اداری‌شان را اصلاح کردند و بعد توانستند در چارچوب آن پیشرفت کنند.

مجلس باید دست به اصلاح نظام اداری بزند

این نماینده مجلس در مورد اینکه اصلاح نظام اداری چگونه باید عملیاتی شود توضیح داد: مجلس باید دست به اصلاح نظام اداری بزند. بر این اساس طرحی را تحت عنوان مدیریت جامع شهری و روستایی ارائه دادیم و 18 کشور دنیا را هم مطالعه کردیم. اما متاسفانه به دلیل عدم همراهی دولت و مخالفت دولت، این طرح پنج رأی کم آورد و به تصویب نرسید.

دولت قدمی در جهت اصلاح ساختار اداری کشور برنداشته است

ابوترابی به راه‌حل مشکل موجود در ساختار اداری اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت قدمی در جهت اصلاح ساختار اداری کشور برنداشته است. دولت هیچ دستاورد مثبتی نداشته یا من سراغ ندارم. اگر کسی دستاوردی از دولت سراغ دارد به ما هم بگوید. برجام دستاورد دولت بود که گردوی پوک و نافرجامی بود.

او ادامه داد: اگر دولت با اصلاح بنیادین نظام اداری مخالفت نمی‌کرد، کار اساسی بنیادینی در بحث اصلاح نظام اداری در کشور صورت می‌گرفت که این کار انجام نشد.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: در حال حاضر ماه‌های آخر مجلس دهم سپری می‌شود و با توجه به در پیش بودن انتخابات و بررسی بودجه سال 99 در مجلس، شرایط برای پرداختن به اصلاح ساهتار نظام اداری وجود ندارد. علاوه بر این موضوعات مهمی مانند قانون تجارت و مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار قرار دارد و بعید می‌رسد به اصلاح ساختار نظام اداری برسیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها