سعید نمکی، وزیر بهداشت:

کمبود دارویی نسبت به پارسال به یک‌سوم رسیده است

وزیر بهداشت گفت: طبق بررسی‌های ‌انجام شده، امروز کمبودهای دارویی کشور نسبت به روز مشابه در سال گذشته به یک‌سوم رسیده است که این افتخار بزرگی است.

کمبود دارویی نسبت به پارسال به یک‌سوم رسیده است
کد خبر: 378940
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۱۶:۲۶:۱۳

اعتمادآنلاین| سعید نمکی، وزیر بهداشت، در همایش گرامیداشت یاد و خاطره شهدای داروساز کشور ضمن عرض تسلیت به مناسب شهادت سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای اکراینی، اظهار داشت: روپوش سفید شهدای داروسازی به جامه گلگون آخرت‌شان تبدیل شد و من دست و پای تک‌تک خانواده این شهیدان عزیز را می‌بوسم.

وی ادامه داد: بزرگترین خصیصه شهدا عاشقی و عشق ورزیدن به کشورشان بود و آنها همواره تلاش کردند که برای ارتقای کشور گام بردارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه عشق به وطن به معنای عشق به نگهداشت اصول انقلاب است، گفت: عشق به شهادت و رسیدن به حضرت حق و همچنین رسیدن به کربلا و پای گذاشتن در این مسیر باعث شد تا این شهدا به عشق جاودانه برسند. ماندگاری شهدا به معنای دل بریدن از دنیا بود و انسان عاشق زمانی می‌تواند با تمام وجود عاشقی کند که از دنیا دل بکند.

نمکی با بیان اینکه همواره در سفرهای استانی بر مزار شهدای والامقام کشور حاضر می‌شوم، گفت: من در مقابل عظمت این شهدا احساس کوچکی می‌کنم و بارها گفته‌ام که ای کاش با این شهیدان بودم تا رستگار می‌شدم و همواره این سؤال در ذهن من ایجاد می‌شود که برای پاسداشت تمام شهدا چه رسالتی دارم و باید چه اقداماتیانجام دهم تا از خون شهدا پاسداری شود.

وی تصریح کرد: اولین درخواست شهدا پاسداری از حقوق این سرزمین است و تردید ندارم که بزرگترین آرزوی بلند شهیدان هم همین بوده در حال حاضر زمانی که به نقاط مرزی مراجعه می‌کنم و از هموطنان‌مان می‌پرسم آیا با کمبود دارو مواجه هستید خوشبختانه به من می‌گویند که هیچگونه کمبود دارویی ندارند که این موضوع نشان‌دهنده تلاش داروسازان کشور است.

وزیر بهداشت با اشاره به تحریم‌های ظالمانه کشور آمریکا گفت: آمریکایی‌ها بیشترین نیرنگ را در حوزه تحریم دارو و غذا انجام دادند تا از این طریق بتوانند مردم ایران را به زانو دربیاورند اما این آرزو را باید به گور ببرند که ملت ما در مقابل فشارها زانو بزند.

نمکی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های ‌انجام شده امروز کمبودهای دارویی کشور ما نسبت به روز مشابه در سال گذشته به یک سوم رسیده است که این افتخار بزرگی است.

وی افزود: در سخت‌ترین سال‌های اقتصادی بعد از انقلاب هستیم و با این حال توانسته‌ایم کمبودهای دارویی را رفع کنیم. داروسازان شهید این را از ما می‌خواهند که اگر روزی آنها در دفاع از مرزها جانفشانی کردند امروز ما باید از مرزهای پاکیزگی دفاع کنیم و نگذاریم در تولید، واردات، صادرات و عرضه داروها فساد ایجاد شود و خدای ناکرده به این موضوع فکر کنند که داروسازی کشور به فساد آلوده شده است.

وزیر بهداشت گفت: تردید ندارم که داروساز دزد نمی‌شود و مردم را برای اندوختن مال بیشتر فریب نمی‌دهد؛ داروساز ارز را برای واردات بیهوده خرج نمی‌کند و کالای بی‌ارزش را به دست کودک سرطانی نمی‌دهد جامعه داروسازی باید در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی قدم بردارد.

نمکی در پایان گفت: آرزوی شهدا این است که کشور سرافراز باشد و بدرخشد که خوشبختانه امروز در حوزه تولید دارو و شرکت‌های دانش‌بنیان به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافتیم و امیدواریم با تلاش‌های داروسازان در سال های آینده از واردات بی نیاز شویم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها