کد خبر: 379002
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۲۳:۰۱:۰۰
| |

سومین یادواره ایثارگران و شهدای حوزه دارویی کشور برگزار شد/ خدمت به مردم بزرگ‌ترین خواست شهدای داروساز است

سومین آئین یادواره ایثارگران و شهدای حوزه دارویی کشور ، با شعار «شفای شاهدان» در محل باغ موزه دفاع مقدس و با ه همت گروه دارویی «شفادارو» برگزار شد.

سومین یادواره ایثارگران و شهدای حوزه دارویی کشور برگزار شد/ خدمت به مردم بزرگ‌ترین خواست شهدای داروساز است
کد خبر: 379002
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۲۳:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در این مراسم دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ، مهندس احمد خارزی سرپرست محترم شرکت سرمایه گذاری شفادارو، سردار سرلشکر دکتر رحیم صفوی (دستیار ویژه و مشاور عالی محترم فرماندهی کل قوا)، خانواده معظم شهدا، و فعالان عرصه داروی کشور حضور داشتند.


در ابتدای مراسم مهندس خارزی ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: شهدا نیازی به تجلیل ندارند بلکه این ما هستیم که نیازمند زنده نگه داشتن یاد این عزیزان هستیم. شهدا دنبال دیده شدن و معروف شدن نبودند. ما در جایگاه و سطحی نیستیم که بخواهیم از شهدا تجلیل کنیم. تجلیل شهدا با خداست.

او افزود: درنظرداریم فرهنگ ایثارگران و شهدای حوزه دارویی را با روش آن ها به میان آوریم و به جوانان نشان بدهیم در سالهای جنگ چنین افرادی زندگی می کردند و به مردم خدمات ارائه می دهند.

مهندس خارزی گفت: هدف ما فقط این است که فرهنگ شهدا را در بین جوانان ترویج کنیم. باید به خودمان تسلیت بگوییم که فردی مثل حاج قاسم سلیمانی را از دست دادیم که همه عمر و وجودش را برای ایران گذاشت و تبدیل به یک اسوه شد.

او افزود: پیشنهاد می‌کنم نام این مراسم به مراسم پاسداشت فرهنگ شهدا و ایثارگران تغییر کند.

در ادامه دکتر نمکی ضمن تسلیت بخاطر از دست دادن هموطنان‌مان در حوادث اخیر و شهادت سردار سلیمانی گفت: دبزرگ‌ترین خواسته شهدای داروساز از داروسازان کشور، پاسداری از حقوق مردم این سرزمین است.


او گفت: از داروسازان کشور تشکر می‌کنم که با تلاش‌های خود در این شرایط سخت، داروی موردنیاز مردم را تامین کرده و می‌کنند. از واردکنندگان دارو که در این شرایط سخت تحریم و با وجود دروغ آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو، داروی موردنیاز مردم را وارد می‌کنند، تشکر می‌کنم.


دکتر نمکی افزود: هم‌اکنون کمبودهای دارویی یک‌سوم مدت مشابه در سال قبل است، آن‌هم در شرایطی که در سخت‌ترین سال‌های اقتصادی کشور قرار داریم.


او گفت: همانطور که شهدا از مرزهای کشور دفاع کردند، امروز همه ما باید از مرزهای پاکیزگی در حوزه دارو دفاع کنیم، چه در واردات، چه توزیع و چه تولید دارو. نباید اجازه دهیم که مردم فکر کنند دامن حوزه داروی کشور آلوده است. تردید ندارم داروساز این کشور دزد نمی‌شود و خیانت به بیت‌المال نمی‌کند و ارزی که با زحمت بدست آمده است را صرف تامین دارویی نمی‌کند که بی‌کیفیت باشد.


در بخش بعدی مراسم سردار دکتر صفوی اظهار داشت: آخرین میدان مبارزه آمریکا علیه ایران تحریم غذا و دارو است چرا سایر تحریم‌های آمریکا عملا با تدابیر اندیشیده شده شکست خورده است.

او گفت:آمریکا بی‌شرمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرده است، از فشار آمریکا به اروپا برای عدم فروش پانسمان بیماران پروانه‌ای به ایران تا عدم فروش داروهای موردنیاز بیماران خاص، صعب‌العلاج و ژنتیکی.

سردار صفوی افزود: تحریم دارویی ایران توسط آمریکا یک تروریسم انسانی و جنایت علیه بشریت است. قطعا قوای آمریکا و متحدانش به‌زودی از منطقه غرب آسیا اخراج خواهند شد و در این منطقه ماندنی نخواهند بود.


او گفت: آرمان شهدای داروسازی کشور این است که داروسازان کشور با تلاش مضاف آخرین حربه آمریکا علیه ایران یعنی تحریم دارو را شکست دهند. چرا نباید بتوانیم بخشی از داروهایمان را به کشورهای منطقه صادر کنیم؟ البته در حوزه بیوتکنولوژی صادرات خوبی داریم.
در ادامه مراسم دکتر شانه‌ساز ضمن پاسداشت یاد شهید سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی بسیار خطرناک‌تر از قاسم سلیمانی برای آمریکا و متحدانش است.


او گفت: دستاوردهای صنعت داروسازی از بعد از انقلاب تاکنون چشمگیر بوده است. دشمن تمام تلاش خود را کرده تا با تحریم غذا و دارو و تجهیزات پزشکی ملت ایران را به زانو درآورد اما با تلاش داروسازان این تلاش دشمن شکست خواهد خورد. کمتر کشوری در جهان مانند ایران وجود دارد که قیمت دارو در سراسر آن یکسان باشد.

دکتر شانه‌ساز گفت: حوزه دارو بسیار بیشتر و زودتر از حوزه‌های دیگر توانسته اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند. خوشبختانه هر دارویی را که به آن نیاز داشته باشیم، می‌توانیم ظرف دو سال در کشور تولید کنیم.

در ادامه مراسم و با حضور سردار صفوی و دکتر کبریایی‌زاده از قرارگاه جهادی رویش‌های انقلاب ( دکتر نوید نیشابوری‌نژاد)، خانواده مرحوم دکتر عباس شفیعی، دکتر غلام محسن نیکنژاد، دکتر سلیمان اورکی و دکتر ابوالحسن احمدیانی با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از خانواده‌های شهید مجتبی معراجی، شهید علیرضا پورمحمدی و شهید محمد جواد آل‌اسحاق تقدیر شده و حمایل چهارمین دوره آیین پاسداشت قهرمانان ملی، یادواره شهدا و ایثارگران صنعت دارویی کشور به سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران اعطا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها