ویژگی کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای چیست؟

گمرک جمهوری اسلامی در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی، خواستار دقت نظر بیشتر درباره استفاده از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای در گمرکات شد.

ویژگی کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای چیست؟
کد خبر: 379041
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۰:۵۴:۲۸

اعتمادآنلاین| در بخشنامه گمرک به سوءاستفاده برخی از واردکنندگان کالا از کارت‌های بازرگانی یا همان کارت اجاره‌ای اشاره شده و آمده است: این کار علاوه بر اینکه تخلف فرار مالیاتی محسوب می‌شود، در صورت وجود مبلغ کسر دریافتی پس از ترخیص، گاهی موجب عدم امکان شناسایی صاحب کالا شده و وصول مطالبات را با مشکلات و محدودیت‌های جدی مواجه می‌کند.

در این بخشنامه از گمرکات کشور خواسته شده که برای جلوگیری از انباشت مطالبات معوق، بر کنترل و نظارت اظهارنامه‌هایی که با کارت‌های مورد نظر ترخیص می شوند، دقت بیشتری داشته باشند. همچنین بر انجام کنترل‌های قبل از ترخیص کالا تاکید شده و از کارت‌های بازرگانی که احتمال می‌رود اجاره‌ای باشند، نامه‌های کسر دریافتی صادره سنوات قبل که مشمول ماده 7 قانون اجرایی گمرک شده‌اند را مطالبه کنند.

مشخصات کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای

در این بخشنامه به برخی شاخص‌های کارت‌های اجاره‌ای اشاره شده است که وجود آنها، احتمال اجاره ای بودن این کارت‌ها را تقویت می کند.


کارت‌های بازرگانی که توسط حق العمل‌کاران یا نمایندگان متعدد استفاده شده یا کارت‌های بازرگانی که با استفاده از آن‌ها در گمرکات مختلف کالا اظهار می‌شود، از جمله این ویژگی هاست.


کارت‌های بازرگانی که با استفاده از آن‌ها در فصول مختلف و متعدد تعرفه، کالا اظهار می‌شود و کارت‌های بازرگانی که در محل جغرافیایی غیر از محل صدور کارت از آن‌ها استفاده شده نیز احتمالا به عنوان کارتهای اجاره ای مورد استفاده قرار می گیرند.


گروه دیگر کارت‌های بازرگانی هستند که برای واردات یا صادرات به اظهارکنندگان یا کارگزارانی وکالت داده‌اند که در گذشته برای بدهکاران کار کرده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها