کد خبر: 379078
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۱:۵۶:۱۴
| |

«فایز السراج» از حضور نظامی امارات در «لیبی» ابراز نگرانی کرد

رئیس دولت وفاق ملی لیبی با ابراز نگرانی از حضور نظامی امارات در لیبی این سؤال را مطرح کرد که ابوظبی از حضور در لیبی به دنبال چیست!

«فایز السراج» از حضور نظامی امارات در «لیبی» ابراز نگرانی کرد
کد خبر: 379078
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۱:۵۶:۱۴

اعتمادآنلاین| «فایر السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی، در گفت‌و‌گویی «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» را در مقابل برقراری صلح در لیبی دانست و در خصوص حضور امارات در این کشور نیز ابراز نگرانی کرد.

او به شبکه الجزیره گفت امارات هیچ مرز مشترکی با لیبی ندارد و این واقعیت موجب می‌شود تا دولت طرابلس درباره اهداف ابوظبی در لیبی سؤال داشته باشد.

فایز السراج همچنین سؤال کرد که دلایل امارات برای برپایی پایگاه نظامی در خاک لیبی چیست؟

رئیس دولت وفاق ملی لیبی در خصوص کنفرانس برلین که روز یکشنبه برگزار شد نیز گفت که با توجه به تجربه‌های گذشته، در خصوص نتایج این نشست خوشبین نیست و دولت طرابلس هیچ شریکی را که بتواند به آن برای خروح از بحران اعتماد کند، نیافته است.

«فایز السراج» در ادامه هرگونه امید برای حل بحران را مشروط به تغییر موضع و قطع حمایت از «خلیفه حفتر» از سوی برخی کشورها دانست.

او در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله نفت لیبی پرداخت و گفت که اگر نیروهای خلیفه حفتر به محاصره چاه‌های نفتی ادامه دهند، لیبی به سوی شرایط وخیمی پیش خواهد رفت. فایز السراج ابراز امیدواری کرد که کشورهای خارجی با تحت فشار قرار دادن خلیفه حفتر، فعالیت میدان‌های نفتی را بار دیگر آغاز شود.

رئیس دولت وفاق ملی لیبی با تأکید بر اینکه دیگر هرگز با «خلیفه حفتر» سر یک میز نخواهد نشست، گفت که به دعوت کنفرانس لیبی برای آتش‌بس و برگزاری گفت‌و‌گوهای سیاسی احترام می‌گذارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها