انتخاب رئیس هیئت داوران جشنواره برلیناله جنجال‌برانگیز شد

جشنواره فیلم برلیناله جرمی آیرنز را به عنوان رئیس هیئت داوران بخش مسابقه‌ای خود برگزید و به همین دلیل مورد انتقاد قرار گرفت.

انتخاب رئیس هیئت داوران جشنواره برلیناله جنجال‌برانگیز شد
کد خبر: 379106
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۳:۰۰:۳۶

اعتمادآنلاین| نشریه‌های آلمانی tageszeitung و Der Tagesspiegel به صحبت‌های جرمی آیرنز در سال 2011 با مجله رادیو تایمز اشاره کردند و جشنواره فیلم برلیناله را به خاطر انتخاب این فرد به عنوان رئیس هیئت داوران، مورد انتقاد قرار دادند.

آیرنز به طور مستقیم در صحبت‌هایش، به آزار‌های جنسی اشاره کرده و این نوع رفتار را یک ارتباط دوستانه دانسته است! او همچنین در مصاحبه با مجله هافینگتون پست در سال 2013 معتقد بود که قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد که البته مدتی بعد صحبت‌های خود را به کلی تغییر داد.

در دو سال گذشته جشنواره فیلم برلین به دلیل به راه افتادن جنبش «من هم» توجه بیشتری به زنان داشته و تعداد نمایش فیلم‌های آن‌ها را افزایش داده است.

اما به گفته یکی از این رسانه‌ها اگر تغییر این طرز فکر در صنعت فیلمسازی واقعا برای مسئولان این جشنواره مهم بود، آن‌ها نباید کسی را که در گذشته صحبت‌های نامتعارفی داشته به عنوان رئیس هیئت داوران انتخاب می‌کردند. آن‌ها باید کسی را انتخاب می‌کردند که برای ایجاد دنیایی برابر و به دور از آزار و خشونت تلاش کند.

در سال 2020 جشنواره فیلم برلیناله هفتاد و دومین دوره خود را سپری خواهد کرد و اولین بار است که توسط مدیریت کارلو شاتریان و حضور ماریت ریزنبیک به عنوان کارگردان اجرایی برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها