کد خبر: 379114
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۰۷:۴۷:۰۰
| |

«نبیه بری» نسبت به معرفی کابینه جدید لبنان ابراز خوش‌بینی کرد

روزنامه «الجمهوریه » چاپ بیروت امروز (سه‌شنبه) نوشت: «نبیه بری» رییس مجلس و رهبر جنبش شیعی «امل» نسبت به تشکیل و معرفی کابینه جدید لبنان ظرف 24 ساعت آینده خوش‌بین است.

«نبیه بری» نسبت به معرفی کابینه جدید لبنان ابراز خوش‌بینی کرد
کد خبر: 379114
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۰۷:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| این روزنامه پس از گفت‌و‌گوی کوتاه با نبیه بری و به نقل از او نوشت: فضا برای تشکیل دولت جدید «فن سالار» (تکنوکرات) با 20 وزیر به ریاست «حسان دیاب» نخست وزیر منتخب مثبت است و چیزی مانع معرفی آن در امروز یا فردا (چهارشنبه) نیست.

رهبر جنبش امل تاکید کرد: با باز شدن گره ها برای تشکیل دولت جدید که در جلسه و جمع چهارگانه دیشب میان شماری از مقام های سیاسی رخ داده، اکنون امور به خیر و خوبی پیش می رود، مگر این که اقدام خاص و حادثه پیش بینی نشده روی دهد و معرفی کابینه را به تاخیر بیندازد.

حسان دیاب، «سلیمان فرنجیه» رییس «حزب المرده»، «علی حسن خلیل» معاون سیاسی نبیه بری و «حسین خلیل» معاون سیاسی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله جمع چهارگانه‌ای هستند که دوشنبه شب در دفتر نخست وزیر منتخب در بیروت، موانع بر سر راه کابینه را برطرف کرده اند.

رییس مجلس لبنان در پاسخ به پرسشی تاکید کرد: همه باید برای دادن رای اعتماد به هیات دولت جدید جدی باشیم و به وظیفه ملی و قانونی خود عمل کنیم.

بری اولویت کاری این دولت را درمان فوری و ریشه ای بیماری اقتصادی و مالی لبنان عنوان کرد و افزود: در صورت برطرف نشدن این بیماری، جامعه ما با پیامدهای غمبار آن مواجه خواهد شد.

روزنامه الجمهوریه نوشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه دیروز به مقام های لبنان نسبت به اوضاع بحرانی این کشور هشدار داده اند و خواستار تسریع در تشکیل دولت فن سالار و مورد اعتماد مردم شده اند؛ دولتی که قادر به اصلاح اجتماعی و اقتصادی باشد.

منبع: ایرناس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها