کد خبر: 379151
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۵:۰۶:۴۸
| |

نمایش بی خبر یک فیلم کوتاه جدید از «دیوید لینچ»

فیلم کوتاه «جک چه کار کرد؟» در هفتاد و چهارمین سالگرد تولد دیوید لینچ از سوی شبکه نت‌فلیکس به نمایش درآمد.

نمایش بی خبر یک فیلم کوتاه جدید از «دیوید لینچ»
کد خبر: 379151
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۵:۰۶:۴۸

اعتمادآنلاین| فیلم کوتاه «جک چه کار کرد؟» ساخته دیوید لینچ استاد سورئال، درباره میمونی که احتمالاً مرتکب قتل شده، در هفتاد و چهارمین روز تولد او به صورت ناخبر از شبکه نت‌فلیکس پخش شد.

این فیلم کوتاه 17 دقیقه‌ای که دوشنبه در دسترس قرار گرفت، برمبنای فیلمنامه‌ای به قلم دیوید لینچ، به کارگردانی خود او و با تدوین وی ساخته شده است. این فیلم به شیوه فیلم‌های قدیمی نوآر، به صورت سیاه و سفید ساخته شده و خود لینچ در آن در نقش یک کارآگاه که دارد از میمونی که یک بارانی پوشیده و کت و شلوار برتن دارد، بازجویی می‌کند دیده می‌شود.

فیلم که حس شورشی بودن را از همان لحظه اول ایجاد می‌کند، وقتی حیرت‌انگیزتر می‌شود که میمونی به نام جک دهانش را باز می‌کند تا از خودش دفاع کند. آن وقت در حالی که لب‌های یک انسان به طرز کاملاً ظریفی بر چهره میمون قرار گرفته، او با صدایی رباتی شروع به حرف زدن می‌کند. او ممکن است اطلاعاتی درباره مرغی به نام توتوتابون داشته باشد ... .

در جایی از بازپرسی لینچ از جک می‌پرسد: می‌خوای بگی من دروغگوام؟ من می‌دانم چرا مرغه از جاده عبور کرد.

لینچ این فیلم را در کمپانی خودش «ابزوردا» ساخته و این اولین فیلم کوتاه او پس از فیلم کوتاه «سر مورچه» در سال 2018 است. آخرین فیلم سینمایی او با عنوان «امپراتوری داخلی» سال 2006 ساخته شد. او سریال درام «تویین پیکس» را سال 2017 در شبکه شو تایم روی آنتن برد.

دیوید لینچ متولد 20 ژانویه 1946 است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها