محسن عاشوری، پیشکسوت فوتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

علی دایی بهترین گزینه برای تیم ملی است/ فوتبال ایران یکی از قدرت‌های اصلی قاره آسیاست/ تیم ملی با همدلی می‌تواند به موفقیت برسد

علی دایی گزینه اصلی فدراسیون است و بیش از هر زمان دیگر به نیمکت تیم ملی نزدیک است. او که تا همین چند ماه پیش طبق یک قانون نانوشته از داشتن تیم محروم بود، حالا به واسطه همان قانون نانوشته، گزینه اصلی هدایت تیم ملی به شمار می‌رود.

علی دایی بهترین گزینه برای تیم ملی است/ فوتبال ایران یکی از قدرت‌های اصلی قاره آسیاست/ تیم ملی با همدلی می‌تواند به موفقیت برسد
کد خبر: 379296
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هرچند این روزها شرایط برای فوتبال ایران خوب نیست و مدیران فدراسیون فوتبال باید بکوشند تا تصمیم جدید ای‌اف‌سی را تغییر دهند و دوباره میزبانی را به باشگاه‌های فوتبال ایران بازگردانند؛ اما انتخاب مربی تیم ملی هم یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های آنها است و باید به زودی مربی تیم ملی را انتخاب کنند. گزینه‌ای که گویا انتخاب‌ شده و تا چند روز دیگر هم به صورت رسمی اعلام می‌شود.

علی دایی گزینه اصلی فدراسیون است و بیش از هر زمان دیگر به نیمکت تیم ملی نزدیک است. او که تا همین چند ماه پیش طبق یک قانون نانوشته از داشتن تیم محروم بود، حالا توسط همان قانون نانوشته، گزینه اصلی هدایت تیم ملی به شمار می‌رود. هرچند امیر قلعه‌نویی هم گزینه هدایت تیم ملی بود، اما گویا علی دایی از اقبال بیشتری در بین مسئولان فدراسیون و همچنین بازیکنان تیم ملی برخوردار است.

علی دایی شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد

محسن عاشوری، پیشکسوت فوتبال ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره انتخاب علی دایی به عنوان مربی تیم ملی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، فدراسیون فوتبال نمی‌تواند با مربیان خارجی به توافق برسد. ضمن اینکه اگر هم با یک مربی خارجی به توافق برسیم، چون زمان کمی در اختیار دارد نمی‌تواند با تیم ملی به هماهنگی برسد و برنامه‌های خودش را در تیم ملی اجرا کند. علی دایی شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد و همین به او کمک می‌کند تا در تیم ملی موفق باشد.

او ادامه داد: علی دایی شخصیت بزرگی دارد و می‌تواند با بازیکنان تیم ملی کار کند. البته این را هم نباید فراموش کنیم که علی دایی نسبت به دوره قبلی که مربی تیم ملی بود پیشرفت و تجربه بیشتری کسب کرده که می‌تواند به او در تیم ملی کمک کند.

این مربی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از دستیاران خارجی ارزان‌قیمت در تیم ملی می‌تواند به مربی تیم کمک کند گفت: انتخاب مربیان تیم ملی در حیطه وظایف سرمربی است. سرمربی خودش به خوبی می‌داند با چه کسی باید کار کند. ضمن اینکه مربیان ایرانی زیادی هستند که توانایی بالایی دارند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. این را هم باید قبول کنیم که قیمت پایین دستیاران خارجی بی‌حکمت نیست و نمی‌توانیم امیدوار باشیم که این افراد به تیم ملی کمک کنند. قیمت مربیان باکیفیت خارجی بالاست و نباید خودمان را گول بزنیم. مربیان خوبی در ایران داریم و بهتر است از این مربیان در تیم ملی استفاده کنیم.

فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد

عاشوری درباره احتمال صعود تیم ملی به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی گفت: فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد و همیشه هم یکی از قدرت‌های اصلی آسیا بوده‌ایم. مشکلاتی که در بازی با عراق و بحرین پیش آمد به دلیل نداشتن روحیه مربی تیم ملی بود. شک نکنید که می‌توانیم با علی دایی در بازی‌های دور برگشت این نتایج را جبران کنیم و راهی مرحله بعد شویم.

عاشوری در پایان گفت: فوتبال ایران در شرایط سخت توانسته نتیجه بگیرد و این نشان از قدرت بالای فوتبال ایران دارد. نمونه آن هم بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل است. جایی که ما نیاز به برد داشتیم بازیکنان تیم ملی با تمام وجود بازی کردند و در پایان هم راهی جام جهانی شدیم. تیم ملی تنها با همدلی و روحیه بالا می‌تواند به موفقیت برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها