«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان کدام‌اند؟/ هتل نیشیاما در ژاپن قدیمی‌ترین هتل جهان

هتل‌های قدیمی و باسابقه زیادی در سراسر جهان وجود دارند که بیشتر شهرت آنان به خاطر قدمت‌شان است. هتل‌های نیشیاما اونسن کیونکان در ژاپن، اولد بل انگلیس، پلازا در آمریکا، تاج لیک پالاس هند و ویلارد اینترکنتیننتال آمریکا قدیمی‌ترین هتل‌های جهان‌اند.

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان کدام‌اند؟/ هتل نیشیاما در ژاپن قدیمی‌ترین هتل جهان
کد خبر: 379383
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - باسابقه‌ترین هتل‌های جهان قدمتی چند صدساله دارند و بعضی از آنها آن‌قدر قدیمی‌اند که نام‌شان در کتاب گینس نیز آمده است. هتل‌هایی که در لیست زیر مشاهده می‌کنید جزو اولین هتل‌های جهان بوده‌اند و هنوز هم مشغول ارائه خدمات به گردشگران و مسافران هستند.

اعتمادآنلاین، به نقل از Youtrip، به بررسی قدیمی‌ترین هتل‌های موجود در جهان می‌پردازد:

1- نیشیاما اونسن کیونکان (Nishiyama Onsen Keiunkan)

نیشیاما

این هتل در یاماناشی ژاپن قرار دارد و در سال 705 میلادی تاسیس شده است. هتل نیشیاما قدیمی‌ترین هتل جهان شناخته شد و اسم آن در گینس نیزبه ثبت رسید. این هتل حتی پیش از آنکه کیوتو در سال 794 میلادی پایتخت ژاپن شود وجود داشت و قدمت آن تقریباً به هزار و سیصد سال پیش می‌رسد.

این هتل هنوز هم به دست همان خانواده‌ای که آن را ساخته اداره می‌شود و این پنجاه‌ و دومین نسل از خانواده است که مدیریت هتل را بر عهده دارد. نیشیاما بر خلاف قدمتش کماکان نو به نظر می‌رسد و اتاق‌های آن به سبک سنتی ژاپن طراحی شده است. ارائه خدمات عالی و وجود چشمه‌های آب گرم فوق‌العاده در این هتل اقامت را برای گردشگران لذت‌بخش‌تر می‌کند. قیمت اتاق در این هتل از شبی 318 دلار آغاز می‌شود.

2- اولد بل (Old Bell)

اولد بل

این هتل در مامزبری (Malmesbury) انگلستان واقع شده و گفته می‌شود قدیمی‌ترین هتل این کشور است. هتل اولد بل در سال 1220 میلادی نزدیک به هشت قرن پیش ساخته شد. این هتل از طراحی‌های زمان شاه ادوارد و شومینه‌های مخصوص آن زمان برخوردار است. رستوران‌های این مکان نیز بسیار معروف است و با غذاهای انگلیسی لذتی دوچندان برای مسافران این هتل فراهم می‌آید. قیمت اقامت برای هر شب حدود 129 دلار است.

3- پلازا (Plaza)

پلازا

هتل پلازا در نیویورک آمریکا واقع شده است. این هتل با ارائه خدمات و امکانات عالی از سال 1902 در قلب منهتن جای گرفته و یکی از تاریخی‌ترین هتل‌های جهان به شمار می‌رود. شکل بازسازی‌شده این هتل در بسیاری از فیلم‌ها، سریال‌ها و حتی کارتون‌ها نیز به نمایش درآمده و افراد مشهوری چون بیتل‌ها در آن اقامت داشته‌اند؛ در این هتل مانند یک سوپراستار با شما برخورد می‌کنند. اقامت در هتل پلازا برای یک شب حدود 838 دلار خرج برمی‌دارد.

4- تاج لیک پالاس (Taj Lake Palace)

تاج لیک

این هتل در اودایپور هند واقع شده است. گفته می‌شود هتل تاج در سال 1743 میلادی ساخته شده و قبلاً اقامتگاه تابستانی خاندان سلطنتی بوده است. نشستن روبه‌روی دریاچه پیچولا (Pichola) در هتلی که به قصری مجلل و سلطنتی می‌ماند بسیار باشکوه است. این هتل ابتدا به این می‌نازد که حدود 300 سال است استخر و سونای مجهز دارد و بعد از آن به سوئیت‌ها و خدمات و امکانات شاهانه خود می‌بالد. فیلم جیمز باند که در سال 1983 ساخته شد در همین قصر فیلمبرداری شده است.

5- ویلارد اینترکنتیننتال (Willard InterContinental)

ویلارد

این هتل در واشینگتن دی‌سی قرار دارد و بیش از 200 سال پیش در سال 1816 ساخته شده است. هتل ویلارد یکی از مجلل‌ترین هتل‌های جهان محسوب می‌شود. این هتل میزبان بسیاری از بزرگان و افراد مشهوری چون آبراهام لینکلن و مارتین لوترکینگ بود. هنوز هم این هتل به خاطر رستوران‌های درجه یک و سوئیت‌های لوکس خود در جهان زبانزد است.

خدمات درون اتاق مثل رسیدگی به مو و ناخن‌های مسافران در این هتل انجام می‌شود. هتل ویلارد اینترکنتیننتال تیم چندزبانه‌ای دارد که می‌توانند برای دیدن جاذبه‌های شهر واشینگتن دی‌سی به شما کمک کنند. قیمت هر اتاق در این هتل از شبی 197 دلار آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها