کد خبر: 379397
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۰۸:۲۵:۵۷
| |

سجاد استکی، ملی پوش هندبال ایران

رقیبان هندوانه زیر بغل ما می‌گذارند/ فقط باید بجنگیم

ملی‌پوش هندبال ایران گفت: همه می‌گویند ایران یک پای فینال است اما نباید به این موارد که هندوانه زیر بغل زدن است، توجه کنیم و باید بجنگیم.

رقیبان هندوانه زیر بغل ما می‌گذارند/ فقط باید بجنگیم
کد خبر: 379397
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۰۸:۲۵:۵۷

اعتمادآنلاین| تیم ملی هندبال مردان ایران امروز (پنجشنبه) در چارچوب مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان مقابل تیم کره به میدان می‌رود. ایران در این مرحله با تیم‌های قطر، کویت و کره جنوبی همگروه است؛ تیم قطر با دو پیروزی مقابل ایران و کره جنوبی صعود خود را به مرحله نیمه نهایی قطعی کرد، کویت نیز با توجه به دو شکست از کورس رقابت برای جهانی شدن کنار رفت اما کره جنوبی و ایران از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز برای صعود به نیمه نهایی مقابل هم قرار می‌گیرند.

در این مسابقات چهار سهمیه قهرمانی جهان 2021 توزیع می‌شود که به چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی تعلق می‌گیرد در نتیجه برد برابر کره جنوبی برای ایران حساسیت زیادی دارد.

سجاد استکی، یکی از ستاره‌های تیم ملی در این مسابقات بود که به دلیل مصدومیت بازی با قطر را از دست داد. او در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت مصدومیت خود اشاره و بیان کرد: عضله پشت پایم در بازی با بحرین کمی درد می‌کرد که در دیدار با کویت آسیبم بیشتر شد و از ناحیه همسترسینگ پشت پا مصدوم شدم.

در حال حاضر فیزیوتراپی و ریکاوری می‌کنم تا ببینم وضعیتم برای بازی با کره چگونه است. اگر بتوانم قطعا مسابقه می‌دهم اما در صورت جدی بودن آسیب دیدگی استراحت می‌کنم تا برای بازی‌های بعد به تیم ملی کمک کنم.

او در ادامه افزود: بازی با کره سخت است و حتی اگر20 دقیقه هم به تیم کمک کنم، خوب است. کره جنوبی با 10 اختلاف گل کویت را برد، قطر هم با دو پیروزی سرگروهی خود را قطعی کرد و حالا فقط بازی ما و کره جنوبی مانده است که امیدوارم با پیروزی ضمن صعود به نیمه نهایی سهمیه جهانی را هم کسب کنیم.

بازی با کره یک جنگ است

استکی بیان کرد: بازی امروز یک جنگ است. کره مقابل قطر باخته و چیزی برای از دست دادن ندارد به همین دلیل با تمام قدرت شرکت می‌کند.

او به شناخت تیم ملی از کره اشاره کرد و گفت: هندبال کره جنوبی و کره شمالی با هم ادغام شده‌اند و تحت عنوان تیم کره با پرچم کره جنوبی در این مسابقات شرکت کرده‌اند. این ادغام شدن باعث شده که تیمشان ضعیف شود. هم تیمی‌هایمان که در مقدماتی المپیک کره را بردند معتقدند که آن تیم قوی‌تر از تیم فعلی بود اما نباید حریف را دست کم بگیریم. کره حتی اگر ضعیف باشد باز هم 60 دقیقه می‌جنگد و ما نباید در این وادی باشیم که ضعیف شده‌اند. کره مقابل کویت با 10 اختلاف گل برنده شد و با روحیه مقابل ما قرار می‌گیرد. شرایط تیم ما هم خوب است و بازیکنان همه می‌دانند که نباید امروز ریلکس باشند. بازی سختی داریم و اگر به دنبال کسب سهمیه هستیم باید بجنگیم و از دل و جان مایه بگذاریم.

استکی در مورد مصدومیت سایر بازیکنان تیم ملی گفت: مصدومیت آنها خیلی جدی نیست. استراحت و ریکاوری می‌کنند و پزشک هم نظارت دارد. امیدوارم همه سرحال به زمین می ‌رویم تا یک بازی خوب ارائه بدهیم.

همه می‌گویند ایران یک پای فینال است

لژیونر هندبال ایران با بیان اینکه عملکرد تیم ایران در این مسابقات خوب بوده، افزود: همه تیم‌هایی که در مسابقات حضور دارند، می‌گویند ایران یک پای فینال است اما نباید به این موارد که هندوانه زیر بغل زدن است، توجه کنیم و باید بجنگیم. باید تمرکزمان بر بازی‌ها باشد و در زمین ثابت کنیم. مهم سهمیه است و پس از آن هم برای مدال می‌جنگیم.

او در مورد بازی‌هایی که تیم ملی در این مسابقات انجام داده است، گفت: بازی اول با نیوزلند تمرینی بود و می‌خواستیم با اختلاف خوب برنده شویم تا در صورت تساوی با بحرین بر اساس تفاضل گل سرگروه شویم. بازی با بحرین، کویت و قطر سنگین بود؛ با بحرین رقابت پایاپایی داشتیم و حتی گاهی جلو افتادیم اما در دقایق پایانی به دلیل برخی اشتباهات نتیجه را واگذار کردیم، مقابل کویت آن اشتباهات را انجام ندادیم و 60 دقیقه جنگیدیم.

استکی در مورد بازی با تیم قطر که با شکست 31 بر 25 ایران به پایان رسید، بیان کرد: قطر به نوعی تیم منتخب جهان است. توانایی پیروزی مقابل این تیم را داریم اما برنامه‌ریزی، بازی تدارکاتی و اردوهای بیشتری با حضور بازیکنان می‌خواهیم. علاوه بر این به زمان بیشتری نیاز داریم تا کنار هم باشیم و هماهنگ شویم. با این حال مقابل قطر خوب کار کردیم، نیمه اول دو گل جلو بودیم و تا دقیقه 15 نیمه دوم هم مساوی پیش رفتیم اما به خاطر یکسری اشتباهات چند امتیاز عقب افتادیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها