کد خبر: 379420
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۰۹:۲۲:۴۳
| |

حمایت کمیته امداد از مددجویان در راستای حرفه‌آموزی آنها

رؤسای کمیته امداد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با هدف ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان تحت پوشش، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

حمایت کمیته امداد از مددجویان در راستای حرفه‌آموزی آنها
کد خبر: 379420
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۰۹:۲۲:۴۳

اعتمادآنلاین| سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، حرفه‌آموزی مددجویان تحت حمایت را از برنامه‌های اصلی این نهاد برای توانمند شدن جامعه هدف دانست و گفت: داشتن گواهی مهارت درجه یک از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توسط مددجویان، از شروط اصلی برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در جهت توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای آنان است.

رئیس کمیته امداد گفت: مددجویان تحت حمایت و دانش آموختگانی که سابقه حمایتی در این نهاد دارند، جامعه هدف در این تفاهم‌نامه هستند.

وی اضافه کرد: ارائه لیست مراکز شبانه‌روزی و اعلام ظرفیت به کمیته امداد به تفکیک استان، بیمه کارآموزان معرفی شده در کارگاه‌های سازمان، ارائه مشاوره هدایت آموزشی ـ شغلی به کارآموزان، برگزاری آزمون ارزشیابی و سنجش مهارت بر اساس تقویم و برنامه زمان‌بندی سازمان و ارائه گواهی صلاحیت شغلی و حرفه‌ایی در صورت موفقیت در آزمون، از جمله تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این تفاهم‌نامه است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، بختیاری با اشاره به تعهدات کمیته امداد در تفاهم‌نامه گفت: انجام نیازسنجی آموزشی و شناسایی شغل، پرداخت هزینه‌های قانونی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، حمایت تسهیلاتی و تجهیزاتی از مددجویان آموزش‌دیده در راستای ایجاد اشتغال، از تعهدات کمیته امداد در قالب این تفاهم‌نامه است.

شایان ذکر است مدت اجرای این تفاهم‌نامه به مدت 3 سال بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها