پژوهشگر امور ارتباطات دانشگاه استنفورد آمریکا:

حضور در فضای مجازی یک رفتار اجتماعی است

برخلاف تمامی برداشت‌های رایج، سرگرم شدن افراد با تلفن‌های هوشمند بیش از آنکه آنها را اجتماع‌گریز کند نمادی از تلاش برای ارتباط اجتماعی مردم است.

حضور در فضای مجازی یک رفتار اجتماعی است
کد خبر: 379438
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برخلاف تمامی برداشت‌های رایج، سرگرم شدن افراد با تلفن‌های هوشمند بیش از آنکه آنها را اجتماع‌گریز کند نمادی از تلاش برای ارتباط اجتماعی مردم است.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی phys به نقل از نتایج پژوهش آمریکایی خبر داد: پناه بردن بسیاری از مردم به پیام‌های رد و بدل‌شده در تلفن همراه یا دیگر ابزارهای ارتباط مجازی، بیشتر جنبه اجتماعی دارد و با هدف شکل دادن به شبکه اجتماعی متنوعی برای خود صورت می‌گیرد.

گابریلا هاراری، پژوهشگر امور ارتباطات دانشگاه استنفورد آمریکا، در مورد نتایج تحقیقی که آن را مدیریت می‌کرد، می‌گوید این تحقیق بر مبنای شیوه استفاده مردم از ابزارهای الکترونیکی استوار است و با دقیق شدن در زندگی بسیاری از مردم علت این نوع رفتار آنها را به کاوش نشسته است.

او می‌افزاید: برخلاف اعتقاد شایع، ابزارهای ارتباط الکترونیکی واسطه‌ای برای مشارکت رفتارهای مختلف است، علاوه بر اینکه تلفن‌های هوشمند به بسیاری از افراد برای ارتباط با دیگران کمک می‌کند و می‌تواند به آنها برای جست‌وجوی اطلاعات مورد نیاز یاری رسانَد و حتی به ابزاری برای تفریح آنها مبدل شود. این از آن دست فعالیت‌هایی است که مردم تمایل دارند در آن به مشارکت بپردازند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها