کد خبر: 379449
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۱۰:۴۶:۴۲
| |

پرونده ولخراجی‌های ترامپ در مراسم تحلیف، به دادگاه رفت/ دادستان کل واشنگتن از نحوه مراسم تحلیفدترامپ شکایت کرد

براساس شکایت "کارل راسین" دادستان واشنگتن دی سی، کمیته تحلیفدونالد ترامپ بیش از یک میلیون دلار برای رزرو سالن اجتماعات در هتل بین المللی ترامپ در پایتخت کشور هزینه کرده و این ولخرجی‌ها بیشتر برای استقبال ویژه از میهمانان و خانواده ترامپ بوده است.  

پرونده ولخراجی‌های ترامپ در مراسم تحلیف، به دادگاه رفت/ دادستان کل واشنگتن از نحوه مراسم تحلیفدترامپ شکایت کرد
کد خبر: 379449
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۱۰:۴۶:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ دادستان کل واشنگتن روز پنجشنبه از نحوه مراسم تحلیف دونالد ترامپ در سال 2017 و ولخرجی‌های شدید صورت گرفته در این مراسم شکایت کرد.

براساس شکایت "کارل راسین" دادستان واشنگتن دی سی، کمیته تحلیفدونالد ترامپ بیش از یک میلیون دلار برای رزرو سالن اجتماعات در هتل بین المللی ترامپ در پایتخت کشور هزینه کرده و این ولخرجی‌ها بیشتر برای استقبال ویژه از میهمانان و خانواده ترامپ بوده است.


طبق شکایت راسین، کمیته تحلیف ترامپ از بودجه غیر دولتی سوءاستفاده کرده و تمام ولخرجی‌های صورت گرفته با مدیریت هتل و اعضای خانواده ترامپ هماهنگ شده بود.


به گفته دادستان واشنگتن، طبق قانون منطقه‌ای، بودجه های غیر انتفاعی باید برای اهداف عمومی هزینه شود و استفاده از آن برای نفع افراد یا شرکت‌های خصوصی خلاف قوانین است.


راسین با انتقاد از شیوه هزینه بودجه غیرانتفاعی گفت: ما به دنبال بازیابی بودجه غیرانتفاعی هستیم که به طور مستقیم برای تجارت خانواده ترامپ هزینه شده است.


پیش از این نیز بارها ترامپ و خانواده وی به سوءاستفاده از بودجه عمومی و غیرانتفاعی برای تقویت و استفاده رسانه‌ای متهم شده بودند.


روزنامه واشنگتن پست در ماه ژوئیه (مرداد) گزارش داد که ترامپ هنوز بیش از 7 میلیون دلار بابت مراسم تحلیف خود بدهکار فرمانداری واشنگتن است.


تحلیف دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا در روز جمعه 20 ژانویه (بهمن) سال 2017 در ساختمان کاخ کنگره آمریکا برگزار شد.


تحلیف ریاست جمهوری ایالات متحده آغازگر دورهٔ چهار سالهٔ دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری و مایک پنس را به عنوان معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها