کد خبر: 379642
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۰۹:۴۲:۲۲
| |

چرا هندبال ایران سهمیه جهانی را از دست داد؟

کارشناس هندبال معتقد است که ایران نتوانست لحظات آخر بازی با کره جنوبی را مدیریت کند و در نتیجه بازی برده را مساوی کرد.

چرا هندبال ایران سهمیه جهانی را از دست داد؟
کد خبر: 379642
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۰۹:۴۲:۲۲

اعتمادآنلاین| تیم ملی هندبال مردان ایران در آخرین بازی از مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا مقابل کره جنوبی به تساوی 24 بر 24 رسید و با توجه به تفاضل گل بهتر کره از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

با این نتیجه تیم ایران سهمیه مسابقات جهانی 2021 را که به 4 تیم راه یافته به نیمه نهایی(قطر، کره جنوبی، بحرین و ژاپن) تعلق گرفت را از دست داد.

کیوان صادقی، کارشناس هندبال به عملکرد تیم‌ ملی اشاره کرد و گفت: باید خیلی راحت بازی با کره را می‌بردیم. چند روز پیش وقتی بازی کره با کویت را دیدم، فکر می‌کردم کار ایران در بازی آخر خیلی سخت خواهد بود و بر اساس تجربه حدس می‌زدم که ایران شکست بخورد اما روز گذشته (پنجشنبه) و در بازی ایران و کره گفتم، صعود می‌کنیم. با این حال مسائلی در بازی به وجود آمد که ما را از رسیدن به جام جهانی دور کرد و مثل سال‌های گذشته حسرت خوردیم.

او در ادامه افزود: بزرگترین امتیازمان در این مسابقات آماده بودن سعید حیدری راد(دروازه‌بان) و پویا نوروزی‌نژاد بود اما اشتباهات فاحشی داشتیم. نباید تیم را زیر سوال برد اما نباید یک سرمربی را تنها و بدون کمک به مسابقه می‌بردیم چرا که او نیاز دارد تا کسی کنارش باشد و کمکش کند. تمام تیم‌های دنیای افرادی همراه خود دارند تا کمک کنند.


صادقی در این مورد بیان کرد: بارها اعلام شد که آقای حبیبی، سرمربی تیم ملی باید چند نفر را با خودش داشته باشد. اگر قرا است کسی تکی برود و تیم را هدایت کند چه لزومی دارد که تیم‌های بزرگ مربیان تراز اولشان را با خود می‌برند؟ اما آقای حبیبی گوش نکرد. کمک مربی می‌تواند نقش حیاتی داشته باشد، در تعویض و ترکیب تیم تاثیر بگذارد حتی در تیم‌های بزرگ دنیا گاهی سرمربی روی نیمکت می‌نشیند و کمک مربی‌ها خیلی از کارها را انجام می‌دهند. علاوه بر این موارد دیگری هم وجود دارد که باعث شد سهمیه جهانی را از دست بدهیم؛ تعویض‌هایی که انجام دادیم، کم نکردن اختلاف گل با قطر و در نظر نگرفتن احتمال تساوی با کره جنوبی هم تاثیرگذار بود.


این کارشناس هندبال که معتقد است بازیکنان فعلی تیم ملی بهترین نسل هندبال هستند، گفت: همیشه گفته‌ام که شاید 50 سال یک بار چنین بازیکنانی داشته باشیم اما متاسفانه باز هم ندانم کاری‌هایی را انجام دادیم. وقتی تیمی با 20 روز اردو به مسابقات اعزام می‌شود چنین اتفاقی هم می‌افتد.

او در پاسخ به این سوال که فاحش‌ترین اشتباه تیم ملی در ثانیه‌هایی پایانی بازی با کره که نتیجه مساوی شد، چه بود؟ گفت: نیمه اول راحت سه گل جلو افتادیم اما هندبال رشته لحظات است. مربی باید خیلی دقیق و ریزبین باشد و لحظات آخر را در نظر بگیرد. ابتدا تعجب کردم که کره چرا اینگونه مقابل ایران بازی می کند و شاید خستگی مفرط روی کار این تیم اثر گذاشته بود اما با وجود خستگی باز هم دقیق جلو رفتند. به نظر من کره به دنبال مساوی بود و به آن رسید. در لحظات آخر بازی احساسی شدیم و شوت‌های بی‌مورد زدیم، تعویض‌های بدی کردیم و اشتباهات بزرگی داشتیم مثلا اگر پویا نوروزی‌نژاد در لحظات آخر خطا نمی‌کرد و ما گل می خوردیم، نه او اخراج می‌شد و نه تیم ملی دو دقیقه 6 نفره بازی می‌کرد. برخی جاها نباید اشتباه کنیم. معتقدم که نتوانستیم بخش آخر بازی را مدیریت کنیم.

صادقی به پشتوانه سازی برای تیم ملی اشاره و بیان کرد: این نسل تیم ملی ستاره هایی هستند که شاید 50 سال یک بار پیدا شوند. آنها خیلی زحمت کشیدند و دست تک تکشان درد نکند. ستاره های بی چون و چرای هندبال ایران هستند و ما همیشه دلمان به این بازیکنان خوش بوده است بنابراین هیچ‌وقت غیر از آنها برای کسی برنامه ریزی نکرده‌ایم. اکنون باید به سمت و سوی بازیکن سازی برویم. اگر می‌خواهیم هندبال حرفی برای گفتن داشته باشد، باید تیم امیدی تشکیل بدهیم که چهار سال آینده پرقدرت باشد و از الان برای 2028 روی جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کنیم. ما هیچ کاری برای پایه هایمان انجام نداده‌ایم در حالی که باید افق دور را ببنیم. در کشور ما هندبال دیده نشده و نخواهد شد که این خیلی بد است. بازیکنانمان برای 5-6 هراز دلار به خارج از کشور می‌روند، ای کاش پول در کشورمان صرف هندبال می‌شد، آنگاه شرایط تغییر می‌کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها