شهرام کرمی،‌ مدیر کل هنرهای نمایشی:

119 نمایش در جشنواره فجر امسال به صحنه می‌روند/ میانگین بلیت‌های جشنواره 20 تا 30هزارتومان است

119 نمایش به طور کلی در جشنواره امسال حضور دارند که تعداد 232 اثر خیابانی ، 4 اثر در بخش دیگر گونه ها، 40 نمایش در بخش به علاوه فجر و 90 اثر در بخش صحنه‌ای هستند.

119 نمایش در جشنواره فجر امسال به صحنه می‌روند/ میانگین بلیت‌های جشنواره 20 تا 30هزارتومان است
کد خبر: 379673
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۱۰:۵۵:۰۸

اعتمادآنلاین| شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی شب گذشته در برنامه «شهر فرنگ» شبکه خبر حضور پیدا کرد و درباره چند و چون جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال نکاتی را مطرح کرد.

وی درباره تنوع بخش‌های مختلف جشنواره امسال گفت: برخی از این بخش‌ها گاهی مورد اقبال قرار گرفته و برخی نیز خیر در مرحله عمل موفق نبودند با این حال می توانم بگویم که به لحاظ ژانرهای مختلف ما تنوع داریم.

کرمی درباره بخش‌های ده گانه جشنواره امسال گفت: بخشی از اتفاقات جشنواره پیش از رخداد ده روزه اتفاق می‌افتد بنابراین ما همه اتفاقات را در این ایام نمی‌بینیم مثلا تئاتر استان‌ها یا مسابقات نمایشنامه نویسی و گردهمایی برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها از این دست هستند.

مدیرکل هنرهای نمایشی اظهار داشت: اکنون جشنواره به شکل برآیند اجرای تئاترهای سالانه کشور پیش رفته در گذشته اینطور نبود، کارها دیده می‌شد و در صورت داوری مثبت به جشنواره راه پیدا می‌کرد چرا که معیارش ملی بود اما اکنون ما تلاش داریم جشنواره را به رویه بین‌المللی پیش ببریم.

وی با اشاره به پیشنهادی که ابتدای سال برای ایجاد انگیزه بین هنرمندان داده و آن هم ایجاد بخشی به اسم تولیدات نو یا تجربی بوده است، گفت:‌این را در سمینار آسیب شناسی تئاتر فجر مطرح کردم. این کار می‌تواند انگیزه شرکت کنندگان را افزایش دهد، همین رقابت انگیزه را افزایش می‌دهد هر چند گروه‌ها و نسل‌های مختلف در این جشنواره شرکت دارند و انگیزه‌هایشان متفاوت است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آثار به علاوه فجر نیز توضیح داد:‌ چهل نمایش دراین بخش حضور پیدا می‌کنند که آثار خوبی هم از جوانان هستند. 119 نمایش به طور کلی در جشنواره امسال حضور دارند که تعداد 232 اثر خیابانی ف 4 اثر در بخش دیگر گونه ها و 90 اثر در بخش صحنه‌ای هستند. میانگین بلیت‌ها نیز بیست تا سی هزار تومان است هر چند قیمت بلیت‌ها نسبت به سالن‌ها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه برخی دیگر مسائل چون داوران را نیز در نشست خبری اعلام خواهند کرد، گفت:‌ خوشبختانه ما از بیست و یک کشور دنیا امسال مهمان داریم که دراین شرایط برای برقراری تعامل جهانی اتفاق خوبی است چرا که بخش بازار بین‌المللی امسال برگزار خواهد شد و تئاتر ما قابلیت جهانی شدن دارد.

کرمی در پایان گفت: تلاش داریم سراغ کمپانی‌های بزرگ دنیا برویم تا اعتبار کسب کنیم با این حال باز هم برخی آثار متناسب شرایط فرهنگی ما نیست، آثار خارجی طبق پیشنهادات سالانه ارزیابی می‌شود. بنابراین این بازار خارجی را ما کوتاه مدت نمی‌بینیم و برایمان مهم است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها