رئیس سازمان زندان ها:

خدمات زندانبانی ایران در کشورهای مدعی حقوق بشر هم نمونه ندارد

رئیس سازمان زندان ها گفت: خدمات زندانبانی و تاکید بر کرامت انسانی افراد در زندان های ایران حتی در کشورهای مدعی حقوق بشر نیز وجود ندارد.

خدمات زندانبانی ایران در کشورهای مدعی حقوق بشر هم نمونه ندارد
کد خبر: 379741
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۱۴:۴۹:۳۵

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان زندان ها که به عنوان نماینده رئیس قوه قضائیه به استان یزد سفر کرده بود در بازدید از زندان یزد گفت: خدمات زندانبانی و تاکید بر کرامت انسانی افراد در زندان های ایران حتی در کشورهای مدعی حقوق بشر نیز وجود ندارد.

جهانگیر که در شهر ابرکوه نیز حضور یافته بود گفت: هدف از سفرهای استانی که ریاست قوه قضائیه بر آن تاکید دارند خدمت به مردم و پیگیری مشکلات و خواسته های آنان به ویژه در حوزه قضایی است و آثار آن در عملکرد مجموعه قضایی کشور کاملا مشهود است.

وی اظهار داشت: یکی از محورهای مورد تاکید آیت الله رئیسی کاهش جمعیت کیفری زندان هاست که با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته شاهد روند رو به کاهش جمعیت کیفری در کشور هستیم.

اصغر جهانگیر ادامه داد: تامین امنیت پیش زمینه اجرای عدالت و تحقق کامل حقوق شهروندی افراد بر اساس کرامت انسانی در جامعه است و امروز قوه قضائیه تمام توان و ظرفیت خود را برای رسیدن به این هدف اصیل انقلاب اسلامی به کار بسته است.

وی ادامه داد: امنیت امروز جامعه مرهون رهبری های داهیانه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و پس از ایشان مقام معظم رهبری می باشد و همه باید از این فرصت برای اجرای کامل عدالت استفاده کنیم تا این نظام اسلامی را به عنوان الگوی کامل حکومتی در جهان معرفی نماییم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه در روز اول سفر به استان یزد و در جمع مسئولین قضایی و اجرایی ابرکوه؛ این شهر را دارای مردمی با تمدن و فرهیخته عنوان کرد و گفت: هم افزایی و وحدت و همدلی شما مسئولین لازمه توسعه و رشد شاخص های مختلف این شهر برای مردم نجیب آن است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگی که کمک به توسعه متوازن می نماید بحث مبارزه با مصادیق فساد در جامعه است چرا که این مفاسد مهمترین عامل مشکلات اقتصادی و مانع اصلی در ایجاد زیرساخت های لازم برای رشد و شکوفایی اقتصاد ملی است.

رئیس سازمان زندان ها در روز دوم سفر و در بازدید از زندان مرکزی یزد و کانون اصلاح و تربیت خطاب به مددجویان گفت:زندان در نظام زندانبانی اسلامی فرصتی برای تامل در خویشتن و تلاش برای خودسازی و ایجاد آینده ای خوب است.

جهانگیر با اشاره به فعالیت های گسترده فرهنگی در زندان های کشور و بحران های انسان امروز گفت: معنویت بزرگترین گمشده جهان غرب است و معنویت اصیل در ارتباط با خداوند است و اگر انسان به این ارتباط دست یابد قطعا مسیر زندگی و سرنوشتش طور دیگری رقم خواهد خورد که موجب سعادت او باشد.

رئیس سازمان زندان ها افزود: هیچ کس راضی به ماندن شما در زندان نیست و همه ما تلاش می کنیم زمینه های آزادی شما را فراهم نماییم اما شما نیز باید تلاش کنید تا این شرایط زودتر فراهم‌ گردد.

جهانگیر خطاب به مددجویان کانون اصلاح و تربیت یزد نیز گفت: هر کدام از شما می توانید در آینده یک نخبه، یک مدیر موفق و یک شهروند خوب باشید به شرط اینکه امروز تصمیم به تغییر بگیرید.

رئیس سازمان زندان ها در سفر دو روزه خود ضمن دیدار با مسئولین قضایی و اجرایی از بازداشتگاه ابرکوه، زندان مرکزی یزد و کانون اصلاح و تربیت بازدید و با تعداد زیادی از زندانیان گفتگو و برای رفع مشکلات آنان دستورات لازم را صادر نمود.

وی در حاشیه بازدید از بازداشتگاه ابرکوه و در جمع خبرنگاران جرائم مربوط به مواد مخدر، سرقت و جرائم علیه اشخاص را سه جرم اول صورت گرفته در این شهر عنوان کرد و گفت: از مجموع زندانیان استان یزد 80 درصد محکوم و 20 درصد متهم هستند و آمار متهمین نسبت به میانگین کشوری 2 درصد پایین تر است که نشان دهنده فعالیت خوب مجموعه قضایی استان است.

جهانگیر همچنین از بخش های مختلف این مراکز از جمله کارگاه های اشتغال، کلاس های حرفه آموزی، سالن های ورزشی، واحدهای فرهنگی، بهداشت و درمان، مشاوره و مددکاری و ... بازدید نمود.

وی در بازدید از واحد فرهنگی زندان مرکزی یزد به زندانیان فعال در زمینه آموزش های فرهنگی و قرآنی هفت روز مرخصی تشویقی اعطا نمود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها