کد خبر: 379766
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۱۵:۵۵:۲۸
| |

ایران از نهاد دولتی کانادا برای بررسی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی دعوت کرد

این رسانه مدعی شد مقام های ایرانی اظهارات ضد و نقیضی را درباره ارسال اطلاعات پرواز این هواپیما و دستگاه های ضبط صدای خلبان به خارج برای تحلیل و بررسی مطرح کرده اند.

ایران از نهاد دولتی کانادا برای بررسی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی دعوت کرد
کد خبر: 379766
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۱۵:۵۵:۲۸

اعتمادآنلاین| ‌ روزنامه شیکاگو تریبیون به نقل از هیات امنیت حمل ونقل کانادا نوشت، ایران از این سازمان دعوت کرده تا در بررسی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در هر زمان و مکانی که این بررسی ها انجام شود، شرکت داشته باشند.

این رسانه مدعی شد مقام های ایرانی اظهارات ضد و نقیضی را درباره ارسال اطلاعات پرواز این هواپیما و دستگاه های ضبط صدای خلبان به خارج برای تحلیل و بررسی مطرح کرده اند.

گزارش اولیه سازمان هوانوردی کشوری ایران نشان می داد که مقام های ایرانی از مقام های فرانسوی و آمریکایی خواسته اند تجهیزات به روزی را برای بررسی اطلاعات در ایران ارسال کنند.

هیات امنیت حمل و نقل کانادا همچنین گفت که تیم دوم محققان خود را برای بررسی اسناد در هر زمان و مکان ممکن اعزام خواهد کرد.

بویینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 مسافر و 9 خدمه پروازی که صبح چهارشنبه 18 دی‌ماه جاری تهران را به مقصد «کی‌یف» پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن به شهادت رسیدند.

صبح شنبه 21 دی‌ماه جاری، ‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرارگرفته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها