کد خبر: 379769
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۱۶:۰۲:۴۵
| |

258 میلیون کودک و نوجوان به مدرسه دسترسی ندارند

آموزش یکی از حقوق بشری، یک خیر عمومی و یک مسئولیت عمومی است؛ این در حالی است که هم‌اکنون نیز میلیون‌ها کودک و بزرگسال به آموزش دسترسی نداشته و به دلایل مختلفی از آن محروم‌اند.

258 میلیون کودک و نوجوان به مدرسه دسترسی ندارند
کد خبر: 379769
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۱۶:۰۲:۴۵

اعتمادآنلاین| امروزه 258 میلیون کودک و نوجوان هنوز به مدرسه دسترسی ندارند، حدود چهار میلیون کودک و جوان پناهنده از این حق محروم بوده و 773 میلیون بزرگسال در سرتاسر جهان قادر به خواندن و نوشتن نیستند که اغلب آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. پ

این افراد از حق تحصیل که از حقوق بشری محسوب می‌شود، محروم مانده‌اند و این امر غیر قابل قبول است.

در روز بین‌المللی آموزش، 24 ژانویه سال 2020 میلادی مصادف با چهارم بهمن ماه، حق آموزش در سراسر جهان جشن خواهد گرفته شد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد 24 ژانویه را در تجلیل از نقش آموزش و پرورش برای صلح و توسعه به عنوان «روز بین‌المللی آموزش» نامگذاری و اعلام کرده است.

شهرهای یادگیرنده یونسکو از همه مناطق به تجلیل از لذت یادگیری و نشان دادن چگونگی این که یادگیری می‌تواند به توانمندسازی مردم، حفظ کره زمین، ایجاد کامیابی مشترک و تقویت صلح کمک کند، می‌پیوندند.

شهرهای یادگیرنده یونسکو عامل اصلی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل هستند. آن‌ها سیاست و عمل خوب را ترویج می‌کنند و از طریق یادگیری مادام‌العمر، توسعه پایدار در سطوح مختلف را تقویت می‌کنند.

از دیدگاه یونسکو ، شهر یادگیرنده، شهری است که تمامی منابع خود در هر بخش را برای تحقق مواردی از جمله ارتقای یادگیری فراگیر از پایه تا آموزش عالی، احیای یادگیری در خانواده‌ها و محله‌ها، تسهیل یادگیری برای کار و در محل کار، گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در یادگیری، ارتقای کیفیت یادگیری و پرورش فرهنگ یادگیری در سراسر زندگی بسیج می‌کند و شرایط اصلی ایجاد یک شهر یادگیرنده نیز بسیج کلیه منابع و استفاده از آن‌ها، حاکمیت و مشارکت کلیه ذی‌نفعان و تعهد و اشتیاق قوی سیاسی است.

در مجموع 224 شهر از 52 کشور عضو شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها