کد خبر: 379770
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۱۶:۰۴:۴۱
| |

خسته بند، عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

میزان تخصیص اعتبار برای کاهش تصادفات جاده ای پایین است

حسن خسته بند، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان تخصیص اعتبار برای کاهش تصادفات جاده ای پایین است.

میزان تخصیص اعتبار برای کاهش تصادفات جاده ای پایین است
کد خبر: 379770
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ۱۶:۰۴:۴۱

اعتمادآنلاین| ‌ حسن خسته بند، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش آمار تصادفات جاده ای در کشور گفت: بر اساس آمارها سالانه یک میلیون خودرو در داخل تولید می شود، اما با وجود این میزان تولید خودرو، آمار تصادفات در سال های اخیر نه افزایش و نه کاهش یافته بلکه ثابت مانده است، این مسئله نشان می دهد که اقدامات دستگاه های مربوطه از جمله سازمان راهداری، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های انتظامی قابل قبول بوده است.


نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه با وجود اهمیت بسیار ایمن سازی جاده ها و سیاست گذاری برای کاهش آمار تصادفات جاده ای، میزان تخصیص اعتبارات به صورت سالانه بسیار پایین است.

اختصاص اعتبار 3 هزار میلیاردی در لایحه بودجه 99 برای کاهش تصادفات جاده ای

وی گفت: البته مجلس هر ساله در زمان تدوین لوایح بودجه، اعتباراتی را برای کاهش تصادفات جاده ای در نظر می گیرد، امسال نیز در روند تدوین لایحه بودجه سال 99، اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان برای کاهش تصادفات در نظر گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: یکی از موضوعات مهم در بحث کاهش تصادفات جاده ای، رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده ها است، بر اساس آمارها، در شرایط کنونی حدود 3400 نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد، البته وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی را برای اصلاح این نقاط آغاز کرده اما قطعا با روند کنونی تخصیص اعتبارات سرعت این برنامه بسیار کند خواهد بود.

خسته بند گفت: البته کاهش آمار تصادفات جاده ای و کاهش مرگ و میر در این حوادث تنها با تخصیص اعتبار محقق نمی شود، زیرا یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش مرگ و میر ناشی از تصادفات، کیفیت خودرو است.

خودروهای تولیدی ما، خودروهای آدم کش تلقی می شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه در شرایط کنونی، خودروهای تولیدی ما، خودروهای آدم کش تلقی می شوند، افزود: قطعا استاندارد کردن خودروهای تولید داخل می تواند از حجم تصادفات جاده ای و مرگ و میرهای ناشی از آن بکاهد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها