کد خبر: 379886
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۰:۱۷:۳۵
| |

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس:

شفاف‌سازی منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی حد نصاب هزینه‌های تبلیغاتی را مشخص می‌کند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است علیرغم اینکه ممکن است طرح شفاف سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی دارای ایراداتی باشد اما می‌تواند در برخورد با متخلفان تسهیل‌گر باشد.

شفاف‌سازی منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی حد نصاب هزینه‌های تبلیغاتی را مشخص می‌کند
کد خبر: 379886
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۰:۱۷:۳۵

اعتمادآنلاین| اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس، با اشاره به اهمیت شفاف سازی منابع مالی انتخابات و تبلیغات کاندیداهای مجلس گفت: این نخستین بار است که بحث شفافیت مالی تبلیغات به میان می آید و مجلس قصد ایجاد بازدارندگی برای سوءاستفاده گران از انتخابات را دارد که پول های کثیف وارد انتخابات نشود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از آنجایی که تا کنون هیأت های اجرایی و نظارت انتخابات قانونی برای رسیدگی به مباحث مالی کاندیداها نداشتند، نمی توانستند به صورت مستقیم با متخلفان برخورد کنند اما با تدوین این قانون می شود برخورد قاطعانه ای با متخلفان داشت.


وی در ادامه با بیان اینکه امکان برخی مشکلات در قانون مجلس درباره شفافیت منابع مالی انتخابات کاندیداها وجود دارد، عنوان کرد: قطعا به این سرعت و بدون اجرای این قانون نمی توان تمامی جوانب موضوع را دید اما بعد از اجرای یک مرحله آن می توان با اصلاحیه و یا استفساریه، ایرادات قانون را برطرف کرد.

سلیمی در ادامه با تأکید بر اینکه کشور به وجود چنین قانونی بسیار نیاز داشت، اظهار کرد: در حال حاضر ایرادات نمایندگان به طرح شفاف سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی از صحن علنی به کمیسیون امور داخلی کشور آمده و در حال بررسی آن هستیم که به محض تمام شدن به سرعت به صحن علنی ارجاع می شود.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در ادامه بیان داشت: این قانون شاید شامل تمامی موارد نشود و برخی ایرادات آن باعث دور زدن قانون شود اما با این حال دست هیأت های اجرایی و نظارت در انتخابات برای برخورد قانونی با افراد متخلف بازتر خواهد شد.

وی ادامه داد: می توان در آینده در جریان بررسی لایحه قانون جامع انتخابات که شامل انتخابات های ریاست جمهوری، مجلس و شوراها می شود، مسائل و ایرادات موجود برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حداقل تدوین و تصویب قانون شفاف سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی این است که می توان حداکثر هزینه‌کردهای تبلیغاتی را برای وزارت کشور مشخص کرد تا این وزارتخانه بر اساس آن با افراد سوءاستفاده گر برخورد کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها