رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق:

ثبت طلاق سهمیه‌بندی شد/ سهمیه مجاز دفاتر جهت ثبت طلاق به تفکیک استان‌های سراسر کشور در هر سال اعلام شد+ جدول

اعمال محدودیت ثبت طلاق از امروز(شنبه) مورخ 1398/11/5 در دفاتر طلاق سراسر کشور اجرا می‌شود.

ثبت طلاق سهمیه‌بندی شد/ سهمیه مجاز دفاتر جهت ثبت طلاق به تفکیک استان‌های سراسر کشور در هر سال اعلام شد+ جدول
کد خبر: 379890
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علی مظفری، رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق، از اعمال محدودیت ثبت طلاق از امروز(شنبه) مورخ 1398/11/5 در دفاتر طلاق سراسر کشور خبر داد.

اعلام تعداد سهمیه مجاز دفاتر طلاق جهت ثبت طلاق به تفکیک استان های سراسر کشور در هر سال به شرح زیر است:

سهمیه طلاق

مظفری پیش‌تر در این باره گفته بود: «در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در مبارزه با فساد به تقاضای کانون سردفتران ازدواج و طلاق و موافقت سازمان ثبت با بخشنامه ریاست قوه قضاییه جهت ثبت طلاق در هر یک از دفاتر طلاق محدودیت و سقف معینی تعیین می شود. میزان طلاق در شهرهای مختلف متفاوت است و بر همین اساس نمی توان تعداد خاصی را برای این موضوع تعیین کرد؛ لذا فرمولی را برای محدودیت ثبت طلاق در نظر گرفتیم، بدین صورت که دفترخانه‌های هر شهر بر اساس میانگین طلاق واقع شده در سال گذشته به نسبت دفاتر آن شهر ضرب در 20 درصد می شوند و بیشتر از آن، دفاتر اجازه ثبت طلاق را ندارند.»

ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نیز دو،سه ماه پیش بود که اعلام کرد: اکثر دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق از توزیع ناعادلانه درآمدها ناراضی هستند و اعتقادشان این است برخی ها از رانت های استفاده می کنند تا افراد را به سمت برخی دفاتر سوق دهند.

وی تاکید کرده بود که در صدد هستند تا سامانه ای را در این رابطه ایجاد کنند تا بدین ترتیب، سقف درآمدی برای دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق تعیین شود.

به گفته مسؤولان ثبت اسناد، در شش ماهه نخست امسال 316 هزار و 716 واقعه ازدواج ثبت شده است که 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد و در همین مدت 101 هزار طلاق ثبت شده است که 2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

براین اساس سازمان ثبت به دنبال کاهش زد وبند ها در دفاتر طلاق و ازدواج برآمد به گونه ای که اعلام شد در 6 ماهه نخست امسال برای 270 سردفتر و دفتریار متخلف حکم انفصال موقت صادر شد و برای 23 نفر نیز حکم صلب صلاحیت صادر شده است.

همچنین بیش از 50 نفر از دلالان و کارچاق کن‌ها در این مدت شناسایی شدند و پرونده‌های آن‌ها برای تحویل به دستگاه قضا آماده شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها