کد خبر: 379916
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۱:۱۱:۳۱
| |

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در یادداشتی مطرح کرد:

نباید به عقب بازگردیم

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس در یادداشتی مطرح کرد: نباید به عقب بازگردیم.

نباید به عقب بازگردیم
کد خبر: 379916
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۱:۱۱:۳۱

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در یادداشتی نوشت: «در این فرصت قصد دارم بدون توجه به موقعیت شخصی خود، به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبی که برخلاف عمده کاندیداهای منتسب به جناح چپ، تاییدصلاحیت شده‌ام و نیز به عنوان کنشگر سیاسی که معتقد نیستم باید برای رسیدن به مجلس از هر ابزاری استفاده کرد، همچنان معتقدم نباید به عقب بازگردیم. به این اعتبار معتقدم باید به هر شکل از تکرار روندی که در آستانه انتخابات مجلس هفتم تجربه کردیم، پرهیز کنیم. واقعیت این است که جامعه و افکار عمومی به خوبی می‌داند که دست اصلاح‌طلبان در بحث کاندیداتوری برای انتخابات مجلس آینده و نیز انتخاب گزینه‌های نهایی برای تدوین لیست‌های انتخاباتی خالی است و ...

با این حساب انتظار چندانی از ما ندارد. با این همه اما نباید با برخی تصمیمات شتاب‌زده فرصت‌های پیش‌رو را هم در کوتاه‌مدت و هم در میان‌مدت از بین ببریم. به هر حال ما تجربه سال 94 را پشت‌سر خود داریم. درست است که در حال حاضر قضاوت مثبتی نسبت به عملکرد مجلس دهم و مشخصا اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید در دست نیست اما فارغ از اینکه همین قضاوت‌ها نیز نیازمند آسیب‌شناسی است، نباید از یاد ببریم که اگر کنار فشارهای خارجی، داخل کشور نیز مجلسی داشتیم که رویاروی دولت می‌ایستاد شرایط اقتصادی ما به‌مراتب از آن‌چه امروز با آن دست به گریبانیم، دشوارتر بود.

اگر اجازه دهیم مجلسی یک‌دست شکل گیرد که صدای جریان اصلاحات در آن مجلس طنین نداشته باشد، جناح اصلاحات و پایگاه اجتماعی متمایل به اصلاح‌طلبان را از حق خود محروم ساخته‌ایم. ما باید به این واقعیت توجه کنیم که اصلی بدیهی در نظام‌های پارلمانی این است که اقلیتی تاثیرگذار گاه می‌تواند نتایجی فراتر از انتظار به همراه داشته باشد و علاوه بر آن، صدای اقلیت همیشه در جامعه طنین‌انداز بوده و خواهد بود. با این حساب، در شرایط دشوار پیش‌رو نیز باید متناسب با حال و اوضاع واقعی خود مواجه شده و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. در این میان در حالی که بعضا مطرح می‌شود اصلاح‌طلبان بهتر است به جای تلاش برای تشکیل اقلیت تاثیرگذار در مجلس یازدهم، به‌خروج از حاکمیت و تشکیل پارلمان سایه اقدام کنند و به جامعه مدنی نزدیک شوند، واقعیت این است که پارلمان یا دولت در سایه اساسا در فرهنگ سیاسی ما معنادار نیست. بنابراین باید واقع‌بین باشیم و بر مبنای واقعیات و منافع ملی تصمیم بگیریم، نه بر مبنای داده‌های غیرواقعی.»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها