نمایش دو مستند از «ترامپ» و «جمال خاشقچی» در جشنواره ساندنس

فیلم مستند «مخالف» که در مورد قتل جمال جاشقچی است، در جشنواره ساندنس به نمایش گذاشته شد.

نمایش دو مستند از «ترامپ» و «جمال خاشقچی» در جشنواره ساندنس
کد خبر: 379930
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۱:۳۴:۵۸

اعتمادآنلاین| برایان فوگل مستند جدید خودش به نام «مخالف» را که به بررسی قتل خبرنگار واشینگتن پست، جمال خاشقچی، می‌پردازد؛ روز گذشته در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش گذاشت.

خاشقچی بعد از آنکه به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول رفته بود کشته و جسد او نیز تکه تکه شده بود. سازمان سیا معتقد است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دستور قتل او را صادر کرده که این موضوع از سوی وی رد شده است.

فوگل می‌گوید، در آرزو‌ها و رویا‌های من، منتشر کننده‌های فیلم ترسان نخواهند بود و این اثر را آنطور که شایسته است توزیع می‌کنند.

به گفته ورایتی، منظور فوگل کمی ابهام دارد؛ اما می‌تواند به این معنا باشد که ممکن است بازار‌های جهانی از نمایش این فیلم خودداری کنند. یا ممکن است منظور او این باشد که به دلیل همکاری‌های مالی که چند استودیو هالیوودی با عربستان سعودی دارند، مانع حمایت آن‌ها از این پروژه شوند.

این فیلم از روایت دقیق داستان مرگ خاشقچی خودداری نکرده و نگاه دقیقی به شواهدی که علیه دولت سعودی و بن سلمان وجود دارد، انداخته است. فوگل سابقه یک بار برنده شدن جایزه اسکار را برای مستند ورزشی «ایکاروس» دارد.

گفتنی است در جشنواره ساندس مستندی هم به نام «مبارزه» نمایش داده شد که در مورد وضعیت اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا است. ترامپ در سال 2017 ممنوعیت‌هایی برای سفر مسلمانان به این کشور ایجاد کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها