کد خبر: 379937
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۱:۴۸:۲۲
| |

ژاله فرامرزیان، معاون وزیر:

70درصد اعتبارات صرف ورزش قهرمانی است

ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، اعتبارات تخصیصی به فدراسیون‌های ورزشی را طی سال گذشته 202 میلیارد عنوان اعلام کرد که از این مبلغ 20 درصد به حوزه همگانی، 10 درصد حوزه زنان و 70 درصد به ورزش قهرمانی اختصاص یافته است.

70درصد اعتبارات صرف ورزش قهرمانی است
کد خبر: 379937
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۱:۴۸:۲۲

اعتمادآنلاین| ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان روز شنبه در گفت‌وگویی که در تارنمای وزارت ورزش و جوانان منتشر شد، این اظهارات را بیان کرد و افزود: بیشترین اعتبارات بودجه را کشتی و فوتبال دریافت می‌کنند.

وی گفت: البته نمی‌توانیم تمام اعتبارات را یک‌جا در اختیار چند فدراسیون یا همه فدراسیون‌ها قرار بدهیم. بخشی به فدراسیون و بخشی را هم از طریق ادارات کل به هیات‌های ورزشی استان‌ها تخصصی داده می‌شود.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: 14 هزار هیات ورزشی داریم. مجموعه منابعی که در ورزش می‌چرخد، دولتی است. ضمن اینکه بخشی دیگر از بودجه ورزش نیز از طریق همکاری سایر دستگاه‌ها است و اینکه فکر کنیم باید همه منابع را دولت بدهد و اگر در این خصوصو درخواست گزارش کرد، مداخله تلقی شود، درست نیست.

فرامرزیان اضافه کرد: البته به بودجه فدراسیون‌ها مالیات تعلق نمی‌گیرد، اما باید اظهارنامه ارائه شده تا شامل معافیت شوند.

وی درباره دولتی شدن ورزش عنوان کرد: ما در نظام دستگاه اجرایی باید یک‌سری الزامات را رعایت کنیم. باید پاسخ پولی که از طریق دولت پرداخت می‌شود، داده شود و حساب بانک مرکزی برای همین منابع دولتی است. حساب دیگری برای فدراسیون‌ها وجود دارد که سایر درآمدهای فدراسیون‌ها به آن می‌رود و این باعث نشده است که فدراسیون‌ها در قالب دولتی شدن قرار بگیرند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها