کد خبر: 379958
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۲:۲۱:۳۳
| |

طالبان: زیاده‌خواهی واشنگتن روند مذاکرات صلح را طولانی کرده است

در پی طولانی شدن مذاکرات دوحه و افزایش اختلافات، طالبان اعلام کرد زیاده‌خواهی نمایندگان واشنگتن روند مذاکرات صلح را طولانی کرده است.

طالبان: زیاده‌خواهی واشنگتن روند مذاکرات صلح را طولانی کرده است
کد خبر: 379958
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۲:۲۱:۳۳

اعتمادآنلاین| طالبان با اشاره به مذاکرات صلح میان نمایندگان این گروه و آمریکا در «دوحه» قطر اعلام کرد زیاده‌خواهی نمایندگان واشنگتن روند مذاکرات صلح را طولانی کرده است.

بر اساس اعلام این گروه، در حالی که طالبان در برابر توافق صلح با زلمی خلیلزاد متعهد به کاهش خشونت‌ در افغانستان شده‌، اما خلیلزاد درخواست‌های جدیدی را مطرح کرده است.

طالبان بدون اشاره به جزئیات این درخواست، تاکید کرد که واشنگتن در حال اتلاف وقت بوده و تفسیر «کاهش خشونت» مذاکرات با خلیلزاد را متأثر ساخته است.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان تاکنون درباره موضع طالبان واکنشی نشان نداده است.

پیش از این، نمایندگان آمریکا و طالبان پشت درهای بسته در «دوحه» پایتخت قطر در حال گفتگو و مذاکره بودند و طالبان به جای آتش بس طرح کاهش خشونت را به خلیلزاد پیشنهاد داده بود.

اما دولت افغانستان می‌گوید که طرح کاهش خشونت مبهم بوده و عملی نیست و طالبان باید با قبول آتش‌بس وارد گفت‌وگوهای بین‌الافغانی شوند.

در همین حال سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که پیشنهاد کاهش خشونت که از سوی نمایندگان طالبان برای مقام‌های آمریکایی در روند صلح افغانستان ارائه شده، اصطلاحی بی‌معنی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها