کد خبر: 379963
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۲:۳۲:۰۵
| |

حماس و تشکیلات خودگردان به گمانه‌زنی‌ها درباره رونمایی از معامله قرن واکنش‌ نشان دادند

تشکیلات خودگردان اعلام کرد: دولت آمریکا هیچ صحبتی با این نهاد در خصوص معامله قرن نداشته است؛ جنبش حماس هم تصریح کرد، اجازه اجرایی شدن این طرح را نمی‌دهد.

حماس و تشکیلات خودگردان به گمانه‌زنی‌ها درباره رونمایی از معامله قرن واکنش‌ نشان دادند
کد خبر: 379963
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۲:۳۲:۰۵

اعتمادآنلاین| پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از آمادگی برای رونمایی نزدیک از طرح موسوم به «معامله قرن» خبر داد، صحبت از این طرح بار دیگر به صدر اخبار بازگشته است.

ترامپ گفته، احتمالا قبل از سفر هفته آینده «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن از این طرح رونمایی می‌شود. او همچنین مدعی شد که با طرف فلسطینی یا همان تشکیلات خودگردان درباره این طرح به صورت خلاصه صحبت کرده و در آینده بیشتر صحبت خواهد کرد.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، وی نه به صورت خلاصه و نه به صورت مفصل درباره این طرح با تشکیلات خودگردان صحبتی نداشته است.

بر اساس گزارش «صدی البلد»، وی افزود: موضع فلسطین درباره رد تصمیم‌های ترامپ پیرامون قدس، دیگر قضایا و تمام آنچه مربوط به معامله قرن می‌شود، مشخص است.

حماس هم در واکنش اعلام کرد: هر طرح یا پروژه‌ای که از حقوق ما در سرزمینمان یا مقدساتمان بکاهد، اجرایی نخواهد شد و تمام تلاش‌ها برای اجرای این معامله بر صخره مقاومت ملت ما و ایستادگی‌اش خواهد شکست.

این جنبش تأکید کرد، این ملت فلسطین است که سرنوشت خود را با انقلاب، مبارزه مشروع و ایمان مطلق به عادلانه بودنه مسأله فلسطین مشخص خواهد کرد.

گزارش‌های درز پیدا کرده از معامله قرن نشان می‌‏دهد دولت آینده برای ایجاد دولت فلسطینی چهار شرط گذاشته: است شناسایی اسرائیل به عنوان دولت یهودی، خلع سلاح غزه، خلع سلاح جنبش حماس و شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها