فرزاد حسنی، مجری تلویزیون:

فضایی برای نقد مناسب در نمایش نوبرانه فیلم‌ها

فرزاد حسنی معتقد است نشست‌های خبری جشنواره فیلم فجر، فضایی برای نقد مناسب در نمایش نوبرانه فیلم‌ها است.

فضایی برای نقد مناسب در نمایش نوبرانه فیلم‌ها
کد خبر: 379965
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۲:۴۳:۵۲

اعتمادآنلاین| فرزاد حسنی سال‌ها تجربه اجرا در تلویزیون و برنامه‌های مختلف را دارد. او همچینن در جشنواره فیلم فجر نیز در نشست‌های خبری حضور داشته و جلسات مختلف فیلم‌ها با حضور او برگزار شده است.

او با اتکا به تجربیاتی که دارد بر این باور است که می‌توان نشست‌های خبری را به فرصتی مناسب برای تعامل میان سینماگران و خبرنگاران و منتقدان تبدیل کرد تا بعد از اولین نمایش فیلم‌ها امکانی برای گفت‌وگوی ثمربخش درباره آن فراهم شود.

یک شیوه اجرایی خاص در خدمت روح جشنواره


شیوه اجرایی هر برنامه‌ای وابسته به روح آن اتفاق است. اتفاقی مثل نشست‌های جشنواره فیلم فجر که توام با پرسش‌گری و بخشی از آن رفع کنجکاوی و یادآوری نکاتی درباره خود فیلم است که توسط خود خبرنگاران صورت می‌گیرد، ایجاد یک تعامل بین گروه سازنده و اصحاب رسانه را می‌طلبد.

این تعامل باید در اولین اکران فیلم، آن هم در جشنواره فیلم فجر که نوبرانه است رخ دهد و همه چیز باید در این مسیر هدایت شود. مدیریت کردن این جریان و رسیدن به تعامل و هدف طراحی شده، کاری است که مسئول برگزاری نشست باید بر روی آن متمرکز شود.

فرصت‌ها برای نوآوری در اجرا


نوآوری در این جلسات بیشتر در این خلاصه می‌شود که بتوانیم آنچه خواسته جلسات پرسش و پاسخ است را جامه عمل بپوشانیم و این قرارداد را با خودمان ثبت کنیم که باید حق مطلب ادا شود.

فکر می‌کنم اگر این موارد رعایت شوند کفایت می‌کند و نوآوری در همان لحظات اتفاق می‌افتد. درست‌تر این است که بدانیم هدف از حضور در این جلسه و برگزاری نشست چه چیزی است و برای رسیدن به آن در مسیر مدنظر پیش برویم.

واقعیت این است که با یک اجرای متمرکز و دقیق است که می‌توان به نوآوری و خلاقیت رسید و اگر هدف از اجرا اصلا نوآوری باشد، از اصل مطلب دور می‌شویم.

بنابراین باید مجری با آگاهی از آنچه برای خود تعریف کرده و با در نظر گرفتن موقعیتی که در آن قرار گرفته است، خلاقیت خود را به کار بگیرد.

یک گفت‌وگوی مفید روی سن


من خودم خارج از جمع دوستان سینمایی نیستم و در این سینما کار می‌کنم و شخصا نیز در همان دایره قرار می‌گیرم، در زمینه خبر نیز کار من شاخه‌ای از همین حوزه است.

بنابراین وقتی در این جمع قرار می‌گیرم با توجه به اینکه به روحیات همدیگر آشنا هستیم می‌دانیم هر کدام چه اهدافی را دنبال می‌کنیم و من تا چه اندازه می‌توانم آنجا کمک کنم که چه گروه فیلمساز و چه گروه پرسشگر بتوانند به نتیجه مطلوب خودشان برسند. با اتکا به همین آگاهی است که می‌توان زمینه یک گفت‌وگوی مفید را فراهم کرد.

بستری مناسب برای نقد


مهم این است دوستان خبرنگار، منتقدان و حاضرانی که سوالی در مورد فیلم دارند بتوانند در فضایی مناسب نقدشان را بیان کنند و جلسات نیز به فیلمسازها کمک کند و آنها نیز بتوانند ارتباط خوبی با منتقدان و خبرنگارها در اولین رونمایی فیلمشان برقرار کنند، من سعی می‌کنم این روند سهولت پیدا کند و لینک ارتباطی سینماگران و رسانه‌ها باشم.

منبع: فجرنامه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها