کد خبر: 379994
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۴:۱۹:۲۱
| |

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

نمی‌دانیم کمک‌های مردمیِ واریز شده به حساب سلبریتی‌ها کجا هزینه شد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نمی‌دانیم کمک‌های مردمیِ واریز شده به حساب سلبریتی‌ها کجا هزینه شده و چه میزان مبلغ به حساب‌ها واریز شده است.

نمی‌دانیم کمک‌های مردمیِ واریز شده به حساب سلبریتی‌ها کجا هزینه شد
کد خبر: 379994
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۴:۱۹:۲۱

اعتمادآنلاین| اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در گفت وگو با برنامه رادیویی در رابطه با عدم اعتماد مردم به دستگاه‌های امداد رسان در حوادث گفت: اعتقادات مردم در ابتدا کمک و نجات است و در مرحله بعدی ارائه امکانات امدادی، زیستی و غذایی است.


وی افزود: در مسیر امداد رسانی نظرات نسبت به گذشته متفاوت شده است به صورتی که امداد رسانی بسیار راحت و در تهیه امکانات تسهیل شده است.


نجار گفت: امروز دستگاه‌های متولی براساس قانون حرکت می‌کنند و هر دستگاهی در زمان حادثه نقش خود را به خوبی ایفا کند.


وی بیان کرد:دولت در سیل اخیر 20 هزار میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و تمهیدات در اختیار سیل زده‌ها قرار داد و یا 35 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیر زیرساخت‌ها در اختیار دستگاه‌های متولی قرار داد.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در منطقه سرپل ذهاب 153 هزار خانه با کمک مردم و دستگاه‌های متولی ساخته شد و ما دست افرادی که به در این حادثه کمک کردند می‌بوسیم.


وی ادامه داد: باید برای جمع آوری کمک‌های مردمی یک کار نظامند انجام داد و موضوع زمان در این بحث‌ها برای بسیار مهم است.


نجار تصریح کرد: حدود هزار سمند در زمان‌های حادثه با ما همکاری می‌کنند، اما کسی نمی‌داند که مبالغ واریز شده به حساب‌های افراد کجا هزینه می‌شود و ما باید بدانیم که چه میزان مبلغ به حساب‌ها واریز شده است و آیا این مبالغ درست هزینه شده است.

وی افزود: لایحه بیمه حوادث بیش از 7 سال در مجلس شورای اسلامی است و تدوین آن بیش از 3 بار در صحن علنی مطرح شده است، اما این لایحه بین شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سازمان مدیریت بحران حدود 7 میلیارد تومان برای بیمه ساختمان‌های تحت حمایت پرداخت کرده است که این ساختمان‌ها برای 10 سال بیمه شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها