شاهزاده چارلز: قلبم از رنج فلسطینیان به درد آمد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با ولیعهد انگلیس در «بیت لحم» ابراز امیدواری کرد انگلیس به زودی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

شاهزاده چارلز: قلبم از رنج فلسطینیان به درد آمد
کد خبر: 380013
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۴:۵۵:۴۹

اعتمادآنلاین| شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس که به فلسطین سفر کرده است با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

چارلز پس از دیدار با محمود عباس در بیت لحم اعلام کرد: قلبم پر از غم و اندوه است؛ چراکه همچنان باید شاهد این مقدار از درد و رنج و اختلاف باشیم و امروز هیچ فردی نمی‌تواند بدون مواجه شدن با نشانه‌های این سختی‌ها و وضعیتی که با آن روبرو هستید (فلسطینی‌ها) نمی‌تواند به بیت لحم برسد. من فقط می‌توانم به دعاهای شما و تمامی جوامع برای تحقق صلح عادلانه و پایدار بپیوندم و صمیمانه امیدوارم که آینده آزادی، عدالت و برابری را برای تمامی فلسطینی‌ها به ارمغان بیاورد و راه موفقیت و شکوفایی را برایتان هموار کند.

شاهزاده چارلز برای رسیدن به بیت لحم یک مسیر هشت کیلومتری را پس از عبور از مرکز ایست بازرسی نظامی اسرائیل برای منتقل شدن به سمت مقابل دیوار بتنی که اسرائیل در کرانه باختری ایجاد کرده، طی کرده است.

او با اشاره به کوچ مسیحیان عرب از خاورمیانه، گفت: بزرگترین مصیبت‌ها در صورت ناپدید شدن جوامع مسیحی و قدیمی فلسطینی از اراضی مقدس رخ می‌دهند.

در همین حال، محمود عباس در جریان دیدار با ولیعهد انگلیس ابراز امیدواری کرد انگلیس کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

او در این باره افزود: امیدواریم که به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط انگلیس را به زودی بشنویم، چراکه شنیده‌ایم پارلمان این کشور به دولت توصیه کرده است که این کار را انجام دهد و امیدواریم که این اتفاق رخ دهد.

عباس ضمن خوش آمدگویی به ولیعهد انگلیس، تصریح کرد: برای ما مایه افتخار است که با شما در شهر مقدس قدس و محل تولد حضرت مسیح و شهر بیت لحم، شهر همزیستی اسلامی و مسیحی دیدار می‌کنیم.

او گفت: از کلیسای "المهد" و مسجد عمر بن خطاب دیدن کردید و دیدید که مسلمانان و مسیحیان با یکدیگر زندگی می‌کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه از انگلیس به خاطر کمک به فلسطین در ساختن نهادهای دولتی تشکر کرد.

محمود عباس در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: از بریتانیا به دلیل پذیرش راه حل دو کشوری و مخالفت با "معامله قرن" تشکر و قدردانی می‌کنیم.

در مقابل شاهزاده چارلز نیز گفت: سفر به فلسطین و دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان آن در شهر بیت لحم باعث افتخار است.

او افزود: روابط میان انگلیس و فلسطین روابط ریشه‌داری است و همواره با حمایت از نهادهای فلسطینی برای تقویت و گسترش این روابط تلاش می‌کنیم و امیدواریم که هرچه سریع‌تر به صلح در منطقه دست یابیم.

ولیعهد انگلیس همچنین پس از سفر به قدس اشغالی قبر آلیس باتنبرگ، مادر بزرگش در کلیسای ارتدکس روسی بر فراز کوه زیتون را زیارت کرد.

او در این باره تصریح کرد: من همیشه از اعمال ایثارگرانه شاهزاده آلیس الهام گرفته‌ام که در سال 1943 در آتن تحت اشغال نازی‌ها با پناه دادن به یک خانواده یهودی در خانه اش آنها را نجات داد. او یکی از عاملان صلح میان امت‌های مختلف بود و مایه افتخار خاندان پادشاهی انگلیس است.

پس از سقوط کنستانتین دوم در سال 1967 و ایجاد حکومت نظامیان در یونان، آلیس به دعوت پسر و عروس خود برای زندگی به کاخ باکینگهام در لندن رفت و دو سال بعد در همین کاخ درگذشت. جسد او که ابتدا در قلعه محل تولدش دفن شده بود، طبق وصیت خودش در سال 1988 به یک صومعه ارتدکس در کوه زیتون قدس منتقل شد.

ولیعهد انگلیس پنجشنبه به منظور شرکت در «گردهمایی جهانی هولوکاست» به قدس شرکت کرده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها