شاپور سامعی نایب رئیس انجمن قطعه سازان:

تولید خودرو به 2500 دستگاه در روز رسید/ افزایش پایه تعرفه واردات قیمت خودرو را افزایش خواهد داد

مرتب مردم و مصرف کننده از قیمت بالای خودرو شکایت دارند اما اگر به جزئیات نگاه کنیم قیمت خودرو به نسبت افزایش قیمت ارز و مواد اولیه افزایش آنچنانی نداشته است و حالا با این شایعه قیمت‌ها باز هم افزایش خواهد داشت.

تولید خودرو به 2500 دستگاه در روز رسید/ افزایش پایه تعرفه واردات قیمت خودرو را افزایش خواهد داد
کد خبر: 380170
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۱۱:۴۳:۳۷

اعتمادآنلاین| شاپور سامعی نایب رئیس انجمن قطعه سازان در نشست خبری اعضا هیئت مدیره این انجمن با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی دو خودروساز اصلی کشور گفت: پس از جلسات فراوان مقرر شد 5 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان پرداخت شود و اکنون در حال مشخص شدن و سهمیه بندی بانکها هستند مدیران خودروسازی تعهد دادند که تمام این مبلغ به مطالبات قطعه سازان اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: این پول باعث می‌شود آرامش به مجموعه قطعه سازی و کارگران برگردد و شب عید آرامی را داشته باشند ضمن آنکه کمک می‌کند تا موجودی مواد اولیه انبارهای ما نیز تقویت شود و بتوانیم برای سال آینده جهت تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان را داشته باشیم.

سامعی تصریح کرد: وضعیت خودروسازی نیز به نسبت سال گذشته بسیار بهتر شده اکنون در مرحله‌ای هستیم که روزی 2 هزار تا 2 هزار و 500 دستگاه تولید دارند و برنامه افزایش برای سال آینده نیز در دستور کار قرار گرفته است به طوریکه به ما گفته شد آمادگی برای تامین روزی بیش از 2500 خودرو داشته باشیم.

وی افزود: این رقم در برابر سال گذشته جهش داشته است آنهم در شرایطی که تحریم بیشترین فشار را به این صنعت آورده است.

نایب رئیس انجمن قطعه سازان در خصوص افزایش پایه تعرفه واردات و محاسبه نیمایی آن گفت: چند روزی است که این شایعه مطرح شده و باید بگویم که اگر چنین اتفاقی صورت گیرد قیمت تمام شده خودرو بسیار افزایش خواهد یافت که البته این افزایش شامل تمامی کالا خواهد شد.

وی افزود: این در حالی است که مرتب مردم و مصرف کننده از قیمت بالای خودرو شکایت دارند اما اگر به جزئیات نگاه کنیم قیمت خودرو به نسبت افزایش قیمت ارز و مواد اولیه افزایش آنچنانی نداشته است و حالا با این شایعه قیمت‌ها باز هم افزایش خواهد داشت. ما بارها اعلام کردیم واردات خودرو قیمت ارز و قیمت عرضه و تقاضا خودرو را آزاد بگذارند و منت واردات خودرو را روی سر ما نگذارند، همه می‌دانند اگر واردات خودرو صورت بگیرد بانک مرکزی نمی‌تواند قیمت دلار را 14 هزار تومان نگه دارد ضمن آنکه کلاس تولید داخل با خودروهای وارداتی تفاوت دارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها