تردیدها درباره هک تلفن «جانسون» توسط «بن سلمان» قوت گرفت

روزنامه «میل آن ساندی» با افشای اینکه نخست‌وزیر انگلیس هر از گاهی از ولیعهد سعودی پیام‌هایی در واتساپ دریافت می‌کند، این سوال را مطرح کرد که آیا تلفن بوریس جانسون هک شده است یا خیر.

تردیدها درباره هک تلفن «جانسون» توسط «بن سلمان» قوت گرفت
کد خبر: 380174
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۱:۳۶

اعتمادآنلاین| بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس انبوهی از پیام‌های حاوی شکلک‌ از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دریافت کرده و همین موضوع نگرانی‌هایی را در مورد هک شدن تلفن او به وجود آورده است.

عربستان در کانون انتقادهای بین‌المللی سر ادعاهای هک تلفن جف بزوس، موسس میلیاردر آمازون از طریق ارسال فایلی در پیام‌رسان واتساپ قرار دارد. بزوس، مالک روزنامه واشنگتن پست است که جمال خاشقجی، مقاله‌نویس آن در اکتبر 2018 به دست رژیم سعودی به قتل رسید.

حال میل آن ساندی فاش کرد، بوریس جانسون با بن سلمان در واتساپ تماس منظم دارد و آن دو وقتی جانسون وزیر خارجه بود، شماره رد و بدل کردند. استفاده بی‌حد ولیعهد سعودی از شکلک‌ها جانسون و تیمش را نیز سردرگم کرده است. منابع امنیتی، سطح تماس با جانسون را نگران‌کننده توصیف کردند و روابط کنونی با عربستان با رفتار بن سلمان شدیدا به بوته آزمایش گذاشته شده است.

دفتر نخست‌وزیری انگلیسی از اظهارنظر درباره اینکه جانسون پیام‌های ویدیویی یا تصاویری از بن سلمان در واتساپ دریافت کرده است یا خیر امتناع کرد. کارشناسان جرایم سایبری می‌گویند گشودن چنین فایل‌هایی همانند آن است که به سارقی کلیدهای خانه خودتان را بدهید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها