کنفدراسیون کارگری فرانسه: دولت ماکرون از دنیای واقعی بی‌خبر است

رهبر یکی از اتحادیه‌های قدرتمند فرانسه گفت: دولت این کشور در حال بازی با آتش است و از دنیای واقعی خبر ندارد.

کنفدراسیون کارگری فرانسه: دولت ماکرون از دنیای واقعی بی‌خبر است
کد خبر: 380234
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۱۴:۳۰:۴۹

اعتمادآنلاین| «فیلیپ مارتینز» رهبر کنفدراسیون کارگری فرانسه در مصاحبه‌‌ای گفت: تحقیر کارگران توسط دولت این کشور، بازی با آتش است.

روزنامه «گاردین» روز یکشنبه نوشت: مارتینز در این مصاحبه گفته است ارتباط «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و دولتش با دنیای واقعی قطع شده است.

این رئیس اتحادیه کارگری ضمن دفاع از قطع کردن برق توسط کارگران در هفته گذشته، هشدار داد اگر اصلاحات حقوق بازنشستگی با وجود مخالفت مردم پیش برده شود می‌تواند موجب تقویت راست‌گرایان افراطی در فرانسه شود.

مارتینز گفت: «آقای ماکرون بسیار از خود مطمئن است اما او در حال بازی با آتش است. تاکنون لوپن‌ها (پدر و دختر) دوبار به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری رسیده‌اند».

او با حمایت از تظاهرات‌ها و اعتصابات گفت: کنفدراسیون کارگری به عنوان قدیمی‌ترین و قدرتمندترین اتحادیه در فرانسه در موضع صحیحی نسبت به قانون اصلاح حقوق بازنشستگی قرار گرفته است.

مارتینز گفت: «اعتصابات مشکلاتی را به‌وجود می‌آورند. هنگامی که 50 روز علیه دولتی اعتراض می‌کنید که اعتصاب‌کنندگان را تحقیر می‌کند، به آن‌ها توهین می‌کند، دستگیر می‌کند، بازداشت می‌کند، واضح است که مذاکره بیش از پیش پیچیده می‌شود».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها