کد خبر: 380240
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۱۴:۴۰:۳۳
| |

سازمان ضدجنگ آمریکا از مردم ایران عذرخواهی کرد

سازمان مردم‌نهاد «کدپینک» در واکنش به جنایت واشنگتن در ترور فرمانده بزرگ ایرانی با نگارش نامه‌ای، از مردم کشورمان بابت اقدامات جنگ‌افروزانه رئیس‌جمهور آمریکا عذرخواهی کرد.

سازمان ضدجنگ آمریکا از مردم ایران عذرخواهی کرد
کد خبر: 380240
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۱۴:۴۰:۳۳

اعتمادآنلاین| سازمان مردم نهاد «کدپینک: زنان برای صلح»، با نگارش نامه‌ای سرگشاده، عذرخواهی مردم آمریکا از ایران برای ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران را اعلام کرد و از هواداران خود در سراسر آمریکا خواست تا آن را امضا کنند.

در نامه گروه کدپینک آمده است:

«مردم عزیز ایران
اقدامات دولت ما که محرک جنگ و تنش با شما است، موجب هراس ما، مردم آمریکا، شده است. تصمیم خطرناک رئیس جمهور ترامپ از خروج از توافق هسته‌ای ایران و تحریم‌های فلج کننده‌ای که دولت او اعمال کرده تا ترور ژنرال قاسم سلیمانی، دو کشور را به سمت جنگ سوق داده اند.

همانگونه که آمریکایی‌ها متعهد به صلح و امنیت همگان هستند، ما امضاءکنندگان این نامه به علت اقدامات بی پروا و سرشار از نفرت رئیس جمهور خود عذرخواهی می‌کنیم و متعهد می‌شویم که هر آنچه در توان داریم را برای توقف (اقدامات) خصمانه و تحریم‌های فلج کننده که به شما تحمیل شده، به کار گیریم و روند دیپلماسی با کشور شما را از سر بگیریم.»

در بخشی دیگری از این نامه با تاکید بر تاریخچه مداخله گری آمریکا آمده است: آمریکا سابقه وحشتناکی در مداخله در امور داخلی کشور شما دارد. کودتای سال 1953، که به منظور جلوگیری از ملی شدن منابع کشورتان، به برکناری دولت منتخب دموکراتیک شما انجامید، فاقد مسئولیت اخلاقی بود.

فعالان ضدجنگ کدپینک در ادامه این نامه یادآور شدند: اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران از خطرناک‌ترین و تحریک آمیزترین تصمیمات سیاست خارجی دونالد ترامپ است. ترور (سردار) سلیمانی به دستور ترامپ و در خاک کشور عراق، امنیت جهانی را به مخاطره انداخت و یک پیشینه خطرناک را رقم زد و احتمالا بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی بوده است. ترامپ پیش از (تصمیم به) ترور، همانطور که در قانون اساسی آمریکا تبیین شده، با کنگره مشورت نکرد.

نظرسنجی‌ها یکی پس از دیگری نشان می‌دهد مردم آمریکا خواهان جنگ و تنش با ایران نیستند. ما خواستار پایان جنگ‌ها در خاورمیانه، که آمریکا مدت‌های طولانی درگیر آنهاست، هستیم. ما می‌خواهیم منابع کشورمان به غنا بخشیدن به زندگی مردم، نه توانمند کردن سازندگان سلاح تخصیص یابد. ما خواهان زندگی با مردم ایران در صلح و هماهنگی هستیم.

در پایان این نامه آمده است: لطفا دست ما را در دوستی پذیرا باشید. باشد که صلح‌خواهان بر کسانی که نفرت و اختلاف را ترویج می‌کنند، غلبه یابند.

مادیا بنیامین، از بنیانگذاران نهاد کدپینک نیز با انتشار پیامی توئیتری از مردم آمریکا برای شرکت در تجمع محکومیت اقدامات جنگ افروزانه ترامپ و نیز امضای نامه عذرخواهی از ایران برای ترور سردار سلیمانی دعوت به عمل آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها