کد خبر: 380249
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از برترین تنیس‌باز زن جهان عرب گزارش می‌دهد:

شگفتی‌سازی انس جابر برترین تنیس‌باز جهان عرب ادامه دارد/ نماینده زنان عرب می‌تواند قهرمان اپن استرالیا شود؟

انس جابر 25ساله موفق‌ترین تنیس‌باز زن، نه تنها در تونس، بلکه در کل دنیای عرب است. وقتی جابر در سال 2017 موفق شد دومینیکا سیبولکووا شماره 7 آن زمان را در رولان گروس شکست دهد تبدیل به اولین زن عرب تاریخ شد که به مرحله سوم یک گرنداسلم رسیده است.

شگفتی‌سازی انس جابر برترین تنیس‌باز جهان عرب ادامه دارد/ نماینده زنان عرب می‌تواند قهرمان اپن استرالیا شود؟
کد خبر: 380249
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- قبل از آغاز سال 2020 انس جابر در یک کلینیک کودکان در زادگاهش تونس با تنیس‌بازان جوانی که آرزو داشتند شبیه او شوند تمرین می‌کرد؛ حالا اما در میانه مسابقات اپن استرالیا بهترین تنیس‌باز عرب تاریخ به خوبی می‌داند که هر بار پا به زمین می‌گذارد نه تنها نماینده کشورش بلکه نماینده یک منطقه است.

همسر جابر و مربی‌اش می‌گوید: «من می‌دیدم که بچه‌ها چطور به انس نگاه می‌کنند. فوق‌العاده بود. یک روز یکی از بچه‌ها به مادرش گفت: «دست من به انس خورده، برای یک هفته دستم را نخواهم شست.» در آن لحظه به او افتخار کردم.»

انس جابر نه تنها نماینده کشور خود بلکه نماینده یک منطقه است

انس جابر 25ساله موفق‌ترین تنیس‌باز زن، نه تنها تونس، بلکه کل دنیای عرب است. وقتی جابر در سال 2017 موفق شد دومینیکا سیبولکووا شماره 7 آن زمان را در رولان گروس شکست دهد تبدیل به اولین زن عرب تاریخ شد که به مرحله سوم یک گرنداسلم رسیده است.

او دوباره این مسیر را در اپن استرالیای سال 2019 و همین‌طور این هفته در ملبورن پیمود. جابر موفق شده جوانا کونتا شماره 12 تنیس زنان و کارولاین گارسیا را حذف کند. او در میان ناباوری همگان کارولاین وژنیاکی قهرمان سال 2018 اپن استرالیا را هم شکست داد تا رکوردی خارق‌العاده ثبت کند. او سپس موفق به حذف وانگ شد و برای اولین بار به جمع هشت تنیس‌باز برتر اپن استرالیا صعود کرد.

جابر قبل از بازی با وژنیاکی در مصاحبه‌ای گفت: «من همیشه تا مرحله سوم صعود کرده‌ام، اما امیدوارم این بار طلسم بشکند.»

سال گذشته در مراسم زن عرب سال در لندن از جابر به خاطر دستاوردهای ورزشی‌اش تقدیر شد. در آن زمان او نمی‌دانست این موضوع چقدر مهم و بزرگ است تا اینکه تاثیر آن را پس از مراسم در رسانه‌ها دید.

انس جابر در این زمینه می‌گوید: «در این مراسم زنان عرب موفق زیادی را در حوزه‌های گوناگون ملاقات کردم. آنجا واقعاً حس کردم ما در حال پیشرفتیم. در حال ارتقای جایگاه‌مان هستیم و دنیا زنان عرب را به رسمیت می‌شناسد. وقتی در گرنداسلم یا هر جای دیگری بازی می‌کنم تلاشم این است که نشان دهم یک زن عرب هستم، که زنان عرب هیچ تفاوتی با زنان آمریکایی یا اروپایی ندارند. خوشحالم که تبدیل به یک الگو شده‌ام و همه تلاشم را می‌کنم زنان دیگر را تحت تاثیر قرار دهم تا به رویاهایشان باور داشته باشند و برای رسیدن به آنها تلاش کنند.»

جابر ادامه می‌دهد: «امیدوارم بتوانیم بر بازیکنان بیشتری تاثیر بگذاریم تا شهامت بازی کردن در گرنداسلم را پیدا کنند. اگر ما توانستیم این کار را انجام دهیم، پس دیگران هم می‌توانند.»

من تنیس بازی می‌کنم چون عاشق تنیس هستم

بازی جابر هوشمندانه و به همراه قوه تشخیص قوی است. او می‌تواند از قدرت و هوشش به صورت یکسان استفاده کند. مسیر جابر برای رسیدن به اوج مثل سبک بازی‌اش پیچیده است. آنالیز این موضوع که چرا جابر به این سطح از تنیس جهان رسیده در حالی که افراد بسیاری نتوانسته‌اند اصلاً ساده نیست.

خود او می‌گوید: «من تنیس بازی می‌کنم چون عاشق تنیس هستم.»

او برای بازی کردن انگیزه دارد و احساس مسئولیت می‌کند. جابر به خاطر خانواده، دوستان و کشورش تونس بازی می‌کند. او بهترین بازیکن تونس و جهان عرب است و به همین دلیل می‌داند که باید برای زنان عرب الگو باشد.

انس جابر برای سال 2020 رویاهای بزرگی در سر دارد. او امیدوار است جزو 20 تنیس‌باز برتر جهان قرار گیرد. جابر می‌داند که در این مسیر، تونس و جهان عرب هر قدم او را نظاره خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها