کد خبر: 380272
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از مربیان ۱۰ سال اخیر باشگاه پرسپولیس:

یحیی گل‌محمدی چهل و دومین مربی تاریخ باشگاه پرسپولیس/ عمر مربیگری در پرسپولیس 6 ماه است

یحیی گل‌محمدی چهل و دومین مربی باشگاه پرسپولیس و بیست و پنجمین مربی ایرانی تاریخ این باشگاه است. او که سابقه مربیگری باشگاه پرسپولیس را در کارنامه دارد امیدوار است جانشین خوبی برای گابریل کالدرون آرژانتینی باشد.

حجم ویدیو: 7.51M | مدت زمان ویدیو: 00:03:18 دانلود ویدیو
کد خبر: 380272
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ یحیی گل‌محمدی چهل و دومین مربی باشگاه پرسپولیس و بیست و پنجمین مربی ایرانی تاریخ این باشگاه است. او که سابقه مربیگری باشگاه پرسپولیس را در کارنامه دارد امیدوار است جانشین خوبی برای گابریل کالدرون آرژانتینی باشد.

پرسپولیس در 10 سال گذشته مربیان زیادی داشته و همین بی‌ثباتی در کادر فنی باعث شد نتواند در آن سال‌ها نتایج خوبی کسب کند.

آنها بعد از قهرمانی در هفتمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به همراه افشین قطبی دچار مشکلات مدیریتی شدند و به واسطه همین مشکلات، نیمکت این تیم هم دستخوش تغییرات زیادی شد.

با رفتن قطبی از ایران، افشین پیروانی جانشین او در پرسپولیس شد، اما کسب نتایج ضعیف باعث شد «نلو وینگادا»ی پرتغالی جانشین پیروانی در پرسپولیس شود. حضور وینگادا در پرسپولیس هم چندان دوامی نداشت و زلاتکو کرانچار جانشین این مربی پرتغالی شد. شرایط برای پرسپولیس در لیگ برتر به خوبی پیش می‌رفت، اما تغییر در مدیریت این باشگاه باز هم به تغییر این مربی انجامید. علی دایی، انتخاب هیات مدیره پرسپولیس بود.

اما دایی هم در پرسپولیس ماندگار نبود و بعد از گذشت 6 ماه حمید استیلی هدایت این باشگاه را بر عهده گرفت. نتایج ضعیف پرسپولیس در دوران مربیگری استیلی باعث شد مدیران پرسپولیس مصطفی دنیزلی را به عنوان مربی پرسپولیس انتخاب کنند. هرچند دنیزلی کوشید تا شرایط پرسپولیس را تغییر دهد، اما عمر مربیگری او هم دوام چندانی پیدا نکرد و مانوئل ژوزه پرتغالی جانشین او شد.

پیرمرد پرتغالی با یک قرارداد عجیب‌وغریب هدایت پرسپولیس را در دست گرفت، اما به خاطر کسب نتایج ضعیف و فشار هواداران یحیی گل‌محمدی جانشین او شد. پرسپولیس به همراه یحیی گل‌محمدی بازی‌های خوبی از خود به نمایش می‌گذاشت، ولی مدیران پرسپولیس به دنبال کسب جام بودند؛ از همین رو بود که علی دایی را جانشین گل‌محمدی کردند.

دایی اردیبهشت سال 1392 هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت و تا شهریور 1393 هم این سمت را بر عهده داشت تا اینکه در یک حرکت عجیب مدیران پرسپولیس حمید درخشان را به جای او نشاندند.

درخشان در دربی به پیروزی رسید، اما بعد از 6 ماه حضور روی نیمکت پرسپولیس مجبور شد جایش را به مربی دیگری بدهد. محمدحسین نژادفلاح، سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس، برانکو را به عنوان مربی پرسپولیس انتخاب کرد. حضور برانکو پایانی بود بر سرگردانی نیمکت پرسپولیس.

او چهار سال هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت و سه قهرمانی در لیگ برتر برای این باشگاه به ارمغان آورد. هرچند کمبود منابع مالی این مربی موفق را وا داشت تا قراردادش را با این باشگاه فسخ کند. مدیران پرسپولیس کالدرون آرژانتینی را جانشین او کردند، اما عمر حضور این مربی در پرسپولیس هم بیشتر از 6 ماه به طول نینجامید.

حالا یحیی گل‌محمدی به عنوان چهل و دومین مربی باشگاه پرسپولیس انتخاب ‌شده و امیدوار است بتواند روند موفق برانکو و کالدرون را در پرسپولیس ادامه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها