«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چگونه از بانک‌ها و موسسات اعتباری رمز پویا دریافت کنیم؟

به دلیل اینکه گفته شد بسیاری از کاربران در طی کردن مراحل دریافت رمز ارز به مشکل برخورده‌اند، تصمیم بر آن شد تا مبلغ 100 هزار تومان، با مسئولیت خود کاربر، رمز ایستایی استفاده شود، اما برای مبالغ بیشتر دریافت رمز پویا اجباری است. 

چگونه از بانک‌ها و موسسات اعتباری رمز پویا دریافت کنیم؟
کد خبر: 380288
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بانک مرکزی تصمیم گرفته است برای کاهش یا دست‌کم جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی یا همان فیشینگ، رمز پویا را جایگزین رمز ثابت (ایستایی) کند. ابتدا بنا بود از اول دی‌ماه سال جاری، استفاده از رمز پویا برای همه خریدهای اینترنتی اجباری شود؛ اما به دلیل اینکه گفته شد بسیاری از کاربران در طی کردن مراحل دریافت رمز ارز به مشکل برخورده‌اند، تصمیم بر آن شد تا مبلغ 100 هزار تومان، با مسئولیت خود کاربر، رمز ایستایی استفاده شود، اما برای مبالغ بیشتر دریافت رمز پویا اجباری است.

در ادامه این گزارش توضیح خواهیم داد که چطور می‌توان رمز پویای بانک‌ها و موسسات اعتباری را فعال کرد:

بانک صادرات

برای دریافت رمز یکبارمصرف به صورت پیامکی در بانک صادرات ایران ، مشتریان و دارندگان سپهر کارت می‌توانند با مراجعه به خودپردازهای بانک صادرات ایران در سامانه پیامکی مذکور احراز هویت و ثبت‌نام کرده و به سرعت رمز دوم اینترنتی را هنگام خرید اینترنتی دریافت کنند. مشتریان بانک صادرات ایران برای دریافت رمز دوم پویا (یکبارمصرف) باید به یکی از پنج هزار و 100 دستگاه خودپرداز این بانک مراجعه و با استفاده از گزینه «سایر خدمات»، ابتدا زیر منوی «عملیات رمز یکبارمصرف» و سپس گزینه «فعال‌سازی رمز یکبارمصرف دوم» را انتخاب کنند.

در این مرحله با مشخص کردن گزینه «SMS» (پیامک) و وارد کردن شماره تلفن همراه (شماره متناظر ثبت‌شده در حساب بانکی)، کد فعال‌سازی در رسید کاغذی به مشتری تحویل داده می‌شود.

سامانه رمزنگار ملت

نحوه فعال‌سازی و استفاده از سامانه رمزنگار ملت (اپلیکیشن) به این صورت است که ابتدا باید نرم‌افزار از سایت بانک (سیستم‌عامل اندروید و iOS) دانلود شود. در مرحله بعد کاربر باید به یکی از دستگاه‌های خود پرداز یا پایانه بانکی مراجعه و با استفاده از منوی تغییر رمز ارسال کد فعال‌سازی رمز پویا را فعال کند. در مرحله سوم باید کد فعال‌سازی به سامانه وارد شود و تعیین رمز اپلیکیشن صورت گیرد. همچنین باید کارت‌های بانکی ملت در این اپلیکیشن ثبت شود. در مرحله آخر هم رمز دوم یکبارمصرف از سامانه رمزنگار ملت دریافت می‌شود.

نحوه دریافت رمز به صورت پیامکی

ابتدا باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز یا پایانه بانکی غیرنقد مراجعه و با استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال‌سازی سامانه رمزنگار ملت- نسخه پیامکی انجام شود.

در مرحله بعد شماره همراه مشاهده خواهد شد و کاربر باید شماره را در صورت صحیح بودن تایید کند. در گام بعدی، بانک پیامک فعال‌سازی را به شماره مورد نظر ارسال خواهد کرد؛ حالا کاربر باید چهار رقم آخر کارت بانکی خود را به شماره 30003303 برای دریافت رمز پویا ارسال کند. در این مرحله ارسال پیامک رمز هفت رقمی یکبارمصرف از طرف بانک با سرشماره Bank Mellat روی تلفن همراه شما نمایش داده خواهد شد.

برای دریافت رمز از بانک تجارت چه کنیم؟

بانک تجارت در راستای افزایش ضریب امنیت و صیانت از اطلاعات مشتریان خود، نرم‌افزار همراز را به منظور جایگزینی رمز دوم کـارت ایجــاد کرد و از ایـن پس مشتریانی که علاقه‌مند به استفاده از رمز یکبارمصــرف (OTP) باشند، می‌تواننــد این خدمت را از روش‌های مختلفی از جمله اپلیکیشن موبایلی که رمز پویا تولید می‌کنـد دریافت کنند. علاوه بر آن رمز یکبارمصرف (One Time Password) برای مدت‌زمان 60 ثانیه تولید می‌شـود و پس از سپری شدن 60 ثانیه، رمز ساخته‌شده نامعتبر خواهد بود.

نحوه دریافت رمز پویا از بانک سپه

نرم‌افزار رمزساز یک برنامه کاربردی قابل نصب روی دستگاه‌های همراه دارای سیستم‌عامل اندروید و IOS است که مشتریان بانک می‌توانند پس از مراجعه به شعبه و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال‌سازی آن روی سخت‌افزار مورد نظر، به تولید رمز یکبارمصرف از طریق آن و انجام عملیات مالی در سامانه‌های مشتری‌محور بانک، خریدهای اینترنتی، پرداخت قبوض، خرید شارژ تلفن همراه و بسته‌های اینترنت و انتقال وجه از طریق سایر نرم‌افزارهای پرداخت اقدام کنند.

بانک کشاورزی

با توجه به بخشنامه‌های بانک مرکزی مبنی بر مجاز بودن پذیرش رمزهای ایستای دوم برای تراکنش‌های پرداخت بدون حضور کارت از تمامی پایانه‌های پذیرندگی در مجموع تا سقف یک میلیون ریال در شبانه‌روز از مورخ 13-11-98، مشتریان می‌توانند علاوه بر امکان استفاده از رمز دوم پویای کارت، از رمز ایستای خود با شرایط فوق‌الذکر استفاده کنند. به همین منظور مشتریان بانک کشاورزی می‌توانند پس از دریافت پیامک دریافت‌شده توسط بانک، عدد 1 را حداکثر تا تاریخ 07-11-98 در پاسخ ارسال کنند. بدیهی است در صورت موافقت مشتری از طریق ارسال گزینه مربوط، مسئولیت استفاده از رمز بر عهده مشتری خواهد بود. در غیر این صورت رمز ایستای فعلی مشتری غیرفعال خواهد شد و مشتریان برای فعال‌سازی رمز ایستای دوم پس از تاریخ 13-11-98 می‌توانند به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کنند.

بانک مسکن

فرایند دریافت رمز پویا از بانک مسکن هفت مرحله دارد. این مراحل از مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک مسکن شروع می‌شود تا زمانی که پیامک فعال‌سازی برای کاربر ارسال شود.

بانک رفاه کارگران

بانک رفاه پیشنهاد داده است کاربران اپلیکیشن رمزساز را روی گوشی‌های خود نصب کنند. هنگام استفاده از این نرم‌افزار برای تولید رمز نیازی به اتصال به اینترنت گوشی نیست.

بانک شهر

روابط عمومی بانک شهر اعلام کرده است این بانک به منظور ایجاد بستر امن برای مشتریان بانک در زمان انجام تراکنش‌های کارتی، همچنین با توجه به الزام بانک مرکزی در همین رابطه، اقدام به پیاده‌سازی نرم‌افزار «رمز نت» کرده است. این نرم‌افزار امکان تولید رمز یکبارمصرف اول و دوم کارت را، به منظور انجام تراکنش از طریق درگاه‌های حضوری و اینترنتی و همچنین تولید رمز یکبارمصرف کانال‌های مدرن، برای مشتریان فراهم می‌کند.

بانک اقتصاد نوین

روابط عمومی بانک اقتصاد نوین اعلام کرده برای فعال‌سازی رمز دوم پویا ابتدا ضروری است مشتریان از ثبت صحیح شماره همراه خود در بانک اطمینان حاصل کنند و در صورت نیاز به منظور ثبت یا اصلاح شماره همراه خود به شعب بانک مراجعه کنند.

بانک پاسارگاد

ورود به سامانه همراه بانک پاسارگاد با نام کاربری و رمز عبور امکان‌پذیر است ، برای دریافت رمز و فعال‌سازی همراه‌بانک، به سامانه بانکداری مجازی یا نزدیک‌ترین شعبه بانک پاسارگاد مراجعه کنید. پس از دریافت رمز عبور از شعبه، نرم‌افزار همراه‌بانک را دانلود و پس از انتقال به گوشی تلفن همراه نصب کنید. بعد از نصب، نرم‌افزار مربوطه را اجرا و نام کاربری و رمز عبور مندرج در فرم رمز را برای ورود به سامانه در محل‌های مربوطه وارد کنید.

بانک پارسیان

دارندگان کارت‌های نقدی بانک سپه می‌توانند برای فعال‌سازی رمز پویا به خودپردازهای این بانک مراجعه و مراحل دریافت رمز پویا را طی کنند.

بانک ایران‌زمین

نرم افزار رمز ساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز برای افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیرمالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش‌های کارتی بانک ایران‌زمین است که روی گوشی‌های همراه با سیستم‌عامل اندروید و IOS قابل استفاده است. مشتریان بانک ایران‌زمین می‌توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال‌سازی نرم‌افزار روی سیستم‌عامل گوشی مورد نظر، به تولید رمز یکبارمصرف برای انجام عملیات مالی و غیرمالی در خدمات بانکداری مدرن بانک اقدام کنند.

بانک توسعه تعاون

این بانک دریافت رمز پویا را به هشت شیوه قابل اجرا کرده است.

بانک آینده

مشتریان می‌توانند برای انجام تراکنش‌های کارتی خود، از رمز اول/دوم یکبارمصرف به جای رمز اول/ دوم ثابت استفاده کنند. این رمز برای مدت کوتاهی (60 ثانیه) معتبر است و بعد از آن مدت‌، اعتبارش را از دست می‌دهد؛ در صورت افشای یک رمز، رمز سایر تراکنش‌های کارت مشتری نیز افشا نمی‌شود و امنیت سایر تراکنش‌های مشتری حفظ می‌شود.

بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه در چند مرحله نحوه دریافت رمز پویا را از طریق نصب اپلیکیشن این بانک توضیح داده است.

بانک صنعت و معدن

قابلیت‌های رمزسازی بانک صنعت و معدن را در اینجا بخوانید.

پست‌بانک ایران

فعال‌سازی رمز پویای پست بانک ایران به 2 شیوه امکان‌پذیر است.

بانک قرض‌الحسنه رسالت

این بانک برای اطلاع مشتریان از نحوه دریافت رمز پویا 10 اطلاعیه منتشر کرده است که می‌‌توانید اطلاعیه‌ها و توضیح چگونگی دریافت رمز ارز را در اینجا بخوانید.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

مشتریان می‌توانند با یک بار مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یا اینترنت بانک، اقدام به فعال‌سازی رمز پویا کنند. سپس برای دریافت رمز دوم پویا صرفاً از طریق نرم‌افزار ارس اقدام کنند. پس از فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف، مشتری می‌تواند در زمان خرید کالا و خدمات روی درگاه‌های پرداخت، با مراجعه به گوشی همراه خود و استفاده از نرم‌افزار ارس، رمز دوم پویا کارت را دریافت و در درگاه پرداخت مورد نظر وارد کند.

بانک گردشگری

مشتریان می‌توانند از طریق اینترنت بانک گردشگری یا موبایل بانک خود رمز پویاکارت خود را فعال کنند. همچنین در صورت مراجعه حضوری به شعب و تایید شماره همراه، رمز پویاکارت مشتریان بر بستر پیامک از زمان اجباری شدن استفاده از رمز پویا فعال خواهد شد.

بانک سرمایه

به منظور فعال‌سازی برنامه رمزساز و استفاده از آن برای دریافت رمز یکبارمصرف ورود به اینترنت بانک سرمایه، از طریق رمز ایستا که از یکی از شعب بانک دریافت کرده‌اید وارد اینترنت بانک شوید و از طریق منوی تنظیمات اینترنت بانک و مطابق با فایل راهنمای برنامه اقدام به فعال‌سازی رمزیکبارمصرف خود کنید.

بانک دی

با نصب و فعال‌سازی اپلیکیشن رمزساز (ارس) روی تلفن همراه خود ، می‌توانید در درگاه‌های غیرحضوری (درگاه پرداخت اینترنتی، اینترنت بانک، همراه بانک و...) به جای رمز دوم ایستای کارت، از رمز دوم یکبارمصرف که از طریق اپلیکیشن ارس دریافت می‌کنید استفاده کنید. مدت اعتبار رمز تولیدشده توسط اپلیکیشن ارس محدود است (یک دقیقه) و امکان استفاده دوباره از آن وجود ندارد.

بانک قوامین

نرم‌افزار جی بی رمز یکی از خدمات سامانه‌های موبایلی بانک قوامین (وابسته به بانک سپه) و یک اپلیکیشن کاربردی قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید و IOS است که مشتریان می‌توانند پس از مطالعه راهنمای نصب برنامه مذکور به منظور دریافت این اپلیکیشن روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی از طریق سایت بانک قوامین (همین صفحه) و برای دریافت نسخه IOS از طریق نرم‌افزار سیبچه اقدام کنند.

موسسه مالی و اعتباری کوثر

برای آگاهی از چگونگی رمز پویای موسسه مالی و اعتباری کوثر اینجا را بخوانید.

موسسه مالی و اعتباری نور

برای آگاهی از چگونگی دریافت رمز پویا از طریق پیامک یا اپلیکیشن ریما اینجا را بخوانید.

موسسه اعتباری توسعه

برای اینکه بدانید چطور خواهید توانست رمز پویای خود را از موسسه اعتباری توسعه دریافت کنید اینجا را بخوانید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها