خداداد غریب پور، معاون وزیر صمت مطرح کرد؛

فعالیت 70 شرکت دانش بنیان معدن و صنایع معدنی

خداداد غریب پور، معاون وزیر صمت گفت: هم اکنون 70 شرکت دانش بنیان در کنار شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدن مشغول به کار هستند که نزدیک به 400 ایده نوآورانه ارائه می دهند.

فعالیت 70 شرکت دانش بنیان معدن و صنایع معدنی
کد خبر: 380363
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۰:۰۲:۲۶

اعتمادآنلاین| خداداد غریب پور معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، گفت: هم اکنون 70 شرکت دانش بنیان در کنار شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدن مشغول به کار هستند که نزدیک به 400 ایده نوآورانه ارائه می دهند.

او بیان کرد: هم اکنون شرکت‌های معدنی به عنوان متقاضی و نیازمند دانش در کنار شرکت‌های دانش بنیان به عنوان عرضه‌کننده در یک فضای دو سویه نیازمندی‌های فناورانه خود را ارائه می‌کنند. شرکت‌های دانش بنیان عمدتا جوان‌های نخبه و فارغ‌التحصیل‌ هستند که به ارائه ایده‌های فناورانه‌شان می‌پردازند و پس از بررسی این ایده‌ها مورد حمایت‌ شرکت‌های بزرگ و صنعتی و معدنی قرار می‌گیرد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در صنایع معدنی و معدن گفت: شرکت های دانش بنیان در حوزه استخراج، فرآوری، محیط زیست و ایمنی و بازار به صنعت به خصوص صنایع معدنی و معدن کمک زیادی می‌کنند.


غریب پور بیان کرد: در اکتشاف نیاز به ایده‌های فناورانه داریم برای اینکه شناخت کامل‌تر و در عمق بیشتری از ذخیره مواد را داشته باشیم. هم در فرآوری به دلیل استحصال بالا و بهره‌وری بالا نیازمند شرکت‌های دانش بنیان هستیم و در هم بازار به دلیل روش‌های نوین نیازمند بازاریابی هستیم. در محیط زیست، پسماند‌ها، آلاینده‌ها، گاز‌ها و آلودگی خاک و آب هم به شرکت‌های دانش بنیان که ایده‌های فناورانه‌شان را ارائه کنند نیازمند هستیم .

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تشریح کرد: با توجه به اینکه حوزه معدن یکی از حوزه‌های پر اشتغال در صنعت شرکت‌های دانش بنیان است کمک زیادی به اشتغال زایی می‌کند.

غریب پور بیان کرد: طبیعی است وقتی بخشی توسعه و سرمایه‌گذاری می‌کند، اگر شرکت‌های دانش بنیان بازاری برای ارائه ایده‌هایشان پیدا کنند طبیعتا این شرکت‌ها هم توسعه پیدا خواهد کرد؛ شرکت‌های متقاضی و شرکت‌های صنعتی ما هم وقتی ظرفیت‌های جدیدی به آن اضافه شود به ظرفیت‌های صنعتی‌شان و فناوری‌شان طبیعتا شغل‌های جدیدی هم در آن حوزه شکل می‌گیرد در هر دو طرف توسعه اشتغال است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها