«النهضه» تونس خواستار آمادگی برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان شد

شورای مشورتی حزب النهضه تونس در نشستی خواستار آمادگی برای همه گزینه‌های احتمالی از جمله برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شد.

«النهضه» تونس خواستار آمادگی برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان شد
کد خبر: 380371
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۰:۱۸:۱۱

اعتمادآنلاین| شورای مشورتی حزب النهضه روز یکشنبه (دیروز) نشستی به منظور بررسی رایزنی‌های مربوط به تشکیل دولت جدید به نخست‌وزیری «الیاس الفخفاخ» برگزار کرد.

حاضران در این نشست از الیاس الفخفاخ که برای تشکیل دولت جدید مأمور شده است، درخواست کردند تا رایزنی‌ها در این خصوص را گسترش دهد به گونه‌ای که شامل همه فراکسیون‌ها و تشکیل دولت وحدت ملی تضمین شود.

طبق گزارش وبگاه «عربی 21»، «راشد الغنوشی» رئیس حزب النهضه پنج‌شنبه گذشته با الیاس الفخفاخ دیدار کرد و از او خواست تا حزب «قلب تونس» را در رایزنی‌های مربوط به تشکیل دولت جدید مشارکت دهد.

الغنوشی بر ضرورت عدم کنار گذاشتن هیچ یک از طرف‌ها و تشکیل دولت وحدت ملی تأکید کرد.

الفخفاخ نیز گفت که «هرگز هیچ طرفی را کنار نخواهد گذاشت اما از حزب قلب تونس نیز هرگز برای رایزنی دعوت نخواهد کرد چرا که بهتر است این حزب جزء معارضین باقی بماند».

او گفت که قاعده تشکیل ائتلاف دولتی بر این است که احزابی که در انتخاب «قیس سعید» به عنوان رئیس‌جمهور نقش داشتند، در دولت نیز حضور داشته باشند.

رئیس جمهور تونس دوشنبه گذشته «الیاس الفخفاخ» وزیر امور مالی سابق این کشور را به عنوان نخست وزیر جدید برای تشکیل کابینه جدید تعیین کرد.

الفخفاخ تنها یک ماه فرصت دارد تا دولت ائتلافی خود را تشکیل دهد حال آنکه دو حزب «النهضه» و «قلب تونس» اکثر کرسی های پارلمان را در اختیار دارند.

در صورتی که دولت کنونی نتواند از پارلمان رای اعتماد بگیرد (109 رای از مجموع 217 رای) رئیس جمهور می‌تواند پارلمان را منحل کرده و بر اساس بند 89 قانون اساسی تونس خواستار انتخابات جدید شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها