«ارکستر سازهای ملی» با خوانندگی سالار عقیلی در تبریز روی صحنه می‌رود

ارکسترهای سازهای ملی ایران از مجموعه‌های نوپای موسیقی کشورمان در حوزه ارکسترال روز بیست و هفتم بهمن ماه سال جاری تازه‌ترین کنسرت خود را با حمایت موسسه توسعه هنرهای معاصر برگزار می‌کند.

«ارکستر سازهای ملی» با خوانندگی سالار عقیلی در تبریز روی صحنه می‌رود
کد خبر: 380374
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۰:۲۹:۱۷

اعتمادآنلاین| ارکسترهای سازهای ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی از مجموعه‌های نوپای موسیقی کشورمان که مدتی است با برخی حمایت‌های دولتی در عرصه موسیقی ارکسترال فعالیت می‌کند، روز بیست و هفتم بهمن ماه سال جاری تازه‌ترین کنسرت خود را توسط موسسه توسعه هنرهای معاصر برگزار می‌کند.

در این کنسرت که ساعت 21:30 روز یکشنبه 27 بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز به خوانندگی سالار عقیلی و تهیه‌کنندگی بهزاد نهاوند پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، علی اکبر قربانی به عنوان رهبر ارکستر حضور دارد.

علیرضا دریایی، حبیب جدیری، مهرداد مسعودی فرید نوازندگان کمانچه، قاسم رحیم زاده، کوروش دانایی، شاهین صفایی نوارندگان تار، شیما شاه محمدی، مسعود فیروزی نوازندگان قیچک، مهیار طریحی نوازنده سنتور، مریم خدابخش، امین حیدری نوازنده عود، فروغ فضلی نوازنده پیانو، وحید اسداللهی نوازنده نقاره و دایره، بهنام معصومی نوازنده تمبک گروه نوازندگان را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که ندا ریحانی مدیر داخلی ارکستر و مهدی رضا بخشی‌زاده مدیر اجرایی دیگر عوامل ارکستر سازهای ملی را تشکیل می‌دهند.

برگزاری کنسرت ارکستر سازهای ملی در تبریز در حالی است که هنوز خبر یا گزارش رسمی از نحوه فعالیت‌های این ارکستر به جهت دولتی بودن یا فعالیت در بخش خصوصی به رسانه‌ها ارسال نشده است.

ارکستر سازهای ملی از جمله مجموعه‌های نوپای موسیقی کشورمان در حوزه ارکسترال است که تابستان 97 اولین کنسرت خود را به رهبری فرهاد فخرالدینی در کشور قزاقستان برگزار کرد.

این مجموعه، کنسرت دوم خود را نیز به خوانندگی محمد معتمدی در بوستان آب و آتش تهران برگزار کرد که این کنسرت به نوعی یکی از اولین اجراهای یک مجموعه ارکسترال در قالب برگزاری کنسرت در فضای باز بود.

این مجموعه در اولین گام‌های خود که با نظارت هنری استاد فرهاد فخرالدینی همراه بود، به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای معاصر و همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان در تاریخ 12 تا 15 تیرماه سال 97 به قزاقستان سفر کرد و 2 اجرا به دعوت آکادمی فیلارمونیای آستانه در این شهر داشت.

ارکستر سازهای ملی به رهبری علی اکبر قربانی در اولین کنسرت رایگان ویژه‌برنامه «نوروزگاه شرقی» در روزهای هفتم و نهم فروردین‌ماه سال 98 نیز در اراضی عباس‌آباد میزبان مخاطبان بود.

طبق پیگیری‌هایی که در ماه‌های اخیر توسط خبرنگار مهر صورت گرفته بود، ارکستر موسوم «سازهای ملی» در زمان مدیریت هنری علی رهبری در مجموعه ارکسترهای دولتی تشکیل شد، اما بعد از برگزاری چند کنسرت محدود به رهبری اسماعیل تهرانی صدای آن خاموش شد، حتی در آن زمان، صحبت‌ها و اخبار غیر رسمی مبنی‌بر انتقال این ارکستر به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در محافل شنیده شد که این گمانه زنی در حد همان صحبت‌ها و احتمالات باقی ماند.

البته در همان زمان ارکستر شهر تهران به رهبری اسماعیل تهرانی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران متولد شد که همزمانی تعطیلی ارکستر سازهای ملی و شکل گیری «ارکستر شهر تهران» مسایل را کمی پیچیده کرد. این در حالی است که همین ارکستر شهر تهران بعدها نیز به محاق فراموشی سپرده شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها