کد خبر: 380376
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۰:۳۶:۰۱
| |

دبیر کانون انبوه سازان سیاست‌های وزارت راه در مسکن را مداخله‌جویانه خواند

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که برای حل مشکلات مسکن گوش شنوایی در مجلس و دولت نداریم، گفت: سیاست‌های وزارت راه در بخش مسکن مداخله‌جویانه است.

دبیر کانون انبوه سازان سیاست‌های وزارت راه در مسکن را مداخله‌جویانه خواند
کد خبر: 380376
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۰:۳۶:۰۱

اعتمادآنلاین| فرشید پورحاجت درباره وضعیت تولید مسکن در کشور اظهار کرد:‌ یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که باید دولت و مجلس نقش تسهیل‌گری در این بخش را انجام دهند.

وی ادامه داد: این در حالی است که قوانین، دستورالعمل، ضوابط و آیین‌نامه در جهت تضعیف بخش تولید است و کمک چندانی به افزایش ساخت‌وساز مسکن نمی‌کند.

وی با یادآوری این‌که بارها و بارها مشکلات بخش تولید را مطرح کرده و انتظار رسیدگی به آنها را داشته‌ایم، افزود: متأسفانه باوجود تمام اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی انبوه‌سازان،گوش شنوایی در مجلس و دولت وجود ندارد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به رونمایی وزارت راه و شهرسازی از طرح‌های با پیشوند "تام" تصریح کرد:این طرح‌ها تماماً کنار گذاشته‌ شده‌اند و طرح ملی مسکن معرفی شد که آن‌هم در مرحله فراخوان قرار دارد.

پور حاجت تاکید کرد:‌ تکمیل ظرفیت ثبت‌نام این طرح طی نیم ساعت در شهرهای مختلف مؤید آن است که ما با انباشت بالای تقاضا در بخش مسکن مواجه هستیم و با چنین طرح‌هایی نمی‌توانیم به آنها پاسخ بدهیم.

وی تنها راهکار متناسب شدن عرضه و تقاضا در بازار مسکن را تسهیلگری دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: وزارت راه باید برای بخش مسکن برنامه‌ریزی کند نه این‌که در آن دخالت کند. باید سیاست‌های مداخلانه جویانه وزارت راه به سیاست‌های تسهیل‌گری تبدیل شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها