انتقاد صریح سپاه ازسخنان اخیر حسن عباسی/ واکنش ها در فضای مجازی چگونه بود؟

سخنگوی سپاه ادعای مطرح شده توسط فردی در خصوص «شیوه تامین بودجه سپاه» را دیدگاه و برداشت های شخصی وی  وفاقد وجاهت قانونی دانست و تاکید کرد: منطق سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با عوامل نفوذی و جاسوس های سرویس های اطلاعاتی دشمن در چارچوب وظایف مصرح و قانونی و یکی از تاثیرگذارترین عملکرد های سپاه است.

انتقاد صریح سپاه ازسخنان اخیر حسن عباسی/ واکنش ها در فضای مجازی چگونه بود؟
کد خبر: 380391
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۱:۳۳:۱۶

اعتمادآنلاین| سردار رمضان شریف از فرد خاصی نام نبرده است اما او این مطلب را پس از آن بیان کرد که طی روزهای اخیر سخنرانی از «حسن عباسی» در فضای مجازی دست به دست می شود که وی در آن مدعی شده است: «ببینید شیوه بودجه در آوردن سپاه چگونه است؟ یک جاسوس می گیرد (جیسون رضائیان) و در قبال آزادی اش، دولت ایران یک میلیارد و 700 میلیون دلار از آمریکا می گیرد.بنابراین سپاه با یک جاسوس بودجه یک میلیارد و 2 میلیاردی را که دولت می خواهد بدهد، درمی آورد. یا در قبال خون بهای شهید قاسم سلیمانی، دولت 3 میلیارد دلار درآمد خالص از قطر داشته است.» اظهاراتی تعجب برانگیز که در برخی شبکه های اجتماعی انگلیسی زبان با زیر نویس انگلیسی بازتاب داشت.

به گزارش سپاه نیوز، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفت و گویی، با رد ادعاهای این فرد، گفت: ماموریت ها و عملکرد سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و صیانت از امنیت و آسایش ملت ایران کاملاً در چارچوب قوانین و مقررات کشور و مبتنی بر عقلانیت،درایت ومنطقی قوی است و طرح این گونه ادعاها فاقد وجاهت قانونی است.سردار شریف عملکرد سپاه نزد افکار عمومی را واضح ،روشن و بی نیاز ازحمایت‌ با مستمسک قرار دادن موضوعات غیر واقعی توصیف و تصریح کرد: هرچند بیان برخی مطالب و تحلیل های غیر منطقی توسط کارشناس مذکور مسبوق به سابقه بوده و سپاه در مرداد سال 95 نیز بر اصلاح این رویه تاکید کرده است، اما اعلام می کنیم این فرد در برخی محافل دیدگاه ها و برداشت های شخصی و بی پایه و اساسی‌ را مطرح کرده _که در مواردی از جمله آن چه به تازگی مطرح شده توسط بدخواهان دستاویز قرار گرفته و هجمه به سپاه را سبب شده است_ در حالی که صحت و واقعیت نداشته است .

سردار شریف با رد ادعای واهی مطرح شده پس از شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد: خون بهای فرمانده دلاور و سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که توسط اشغالگران آمریکایی به شهادت رسید، به فرموده مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا(مدظله العالی) خروج اشغالگران تروریست آمریکایی از منطقه است و به فضل الهی این مهم تحقق یافتنی است و هیچ معادل مادی نخواهد داشت و آمریکایی ها طعم سیلی سپاه در هدف قرار گرفتن پایگاه راهبردی خود در منطقه و ویرانی بخش‌های مهمی از آن را به عنوان شروع ماجرای انتقام سخت، چشیده‌اند. سخنگوی سپاه منطق سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با عوامل نفوذی و جاسوس های سرویس های اطلاعاتی دشمن را نیز در چارچوب وظایف مصرح و قانونی و یکی از تاثیرگذارترین عملکرد های سپاه توصیف و تاکید کرد: اظهارات خلاف واقع و نادرست این چنینی که ثمره ای جز سوء استفاده دشمنان ملت ایران و ریختن آب در آسیاب آنان ندارد ، هیچ گاه مورد تایید سپاه نبوده و دستگاه‌های متولی امر اظهارات و ادبیات به کارگرفته شده توسط وی را که خارج از روال منطقی است، در چارچوب قانون و مقررات مورد رسیدگی قرار می دهند.

واکنش ها در فضای مجازی


کاربران توئیتر نیز به این موضوع پرداخته و خواستار محاکمه وی شده اند که برخی از آن ها را در ادامه می بینید:

* حسام الدین آشنا: هنوز هم می‌گویم با زندانی شدن هیچ سخنران و رسانه‌گری از جمله حسن عباسی و رائفی پور موافق نیستم. اما آیا در این کشور نهاد مسئولی هست که در باره هزینه‌های ملی ادعاهای افراطی این افراد ارزیابی امنیتی درستی ارائه کند؟متأسفانه دیگرانی هستند که شوخی‌های آن‌ها را جدی می‌گیرند.

* تشویش اذهان عمومی یعنی چه؟ اقدام علیه امنیت ملی چیست؟ کی پشت این آدمه که قابلیت حذف نداره؟ این آقا تمام قدرتشو واسه دو قطبی کردن جامعه گذاشته و این بزرگ ترین خطر برای امنیت ملی است.

* دادستان محترم به منظور حفظ امنیت جامعه در قبال ایشان وظیفه ای دارد.

منبع: روزنامه خراسان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها