«اعتمادآنلاین» از وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا گزارش می‌دهد:

درخشش جهانبخش آغاز می‌شود؟/ همه به دنبال جذب مهدی طارمی/ سلتیک خواهان جذب مهرداد محمدی/ سردار آزمون لیگ روسیه را ترک می‌کند؟/ بیرانوند، جدیدترین لژیونر فوتبال ایران + فیلم + تصویر

حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی آرزوی هر فوتبالیستی است و بازیکنان ایرانی نیز می‌کوشند تا با رسیدن به این لیگ‌ها، هم سطح بازی خود را بالا ببرند و هم به شناخت فوتبال ایران کمک کنند.

درخشش جهانبخش آغاز می‌شود؟/ همه به دنبال جذب مهدی طارمی/ سلتیک خواهان جذب مهرداد محمدی/ سردار آزمون لیگ روسیه را ترک می‌کند؟/ بیرانوند، جدیدترین لژیونر فوتبال ایران + فیلم + تصویر
کد خبر: 380395
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی آرزوی هر فوتبالیستی است و بازیکنان ایرانی نیز می‌کوشند تا با رسیدن به این لیگ‌ها، هم سطح بازی خود را بالا ببرند و هم به شناخت فوتبال ایران کمک کنند. هرچند برخی از این بازیکنان آن‌گونه که باید در تیم‌های خود ندرخشیده‌اند و بعد از حضوری ناموفق در لیگ‌های خارجی به بازیکنی سرگردان در اروپا تبدیل‌ شده‌اند. برعکس این اتفاق هم صادق است و برخی از بازیکنان ایرانی روزهای خوبی را در اروپا پشت سر می‌گذارند و به زودی باید شاهد حضورشان در تیم‌های بزرگ این قاره باشیم.

جهانبخش؛ خیلی دور، خیلی نزدیک

وقتی می‌خواهیم از لژیونرهای ایرانی صحبت کنیم، بی‌اختیار اولین بازیکنی که به ذهن‌مان خطور می‌کند علیرضا جهانبخش است. بازیکنی که با درخشش در فوتبال هلند راهی لیگ جزیره شد اما داستان آن‌طور که دوست داشت برایش پیش نرفت. علیرضا بعد از کسب عنوان آقای گلی در فوتبال هلند، مشتریان زیادی پیدا کرد. لسترسیتی و برایتون جدی‌ترین مشتریان این بازیکن جوان ایرانی بودند. این 2 باشگاه رقابت سختی برای به خدمت گرفتن جهانبخش داشتند و در آخر هم برایتون موفق شد او را جذب کند. لیگ جزیره برخلاف هلند سختی‌های خود را داشت و همین اتفاق باعث شد جهانبخش روزهای خوبی را در برایتون تجربه نکند. سال 2019 برای جهانبخش کابوس‌وار به پایان رسید، اما سال 2020 برای این بازیکن می‌تواند سالی رویایی باشد. با آغاز سال جدید میلادی گراهام پاتر مربی برایتون ، او را مقابل بورنموث به میدان فرستاد و او هم در دقیقه 3 این بازی اولین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رساند. جهانبخش در بازی با چلسی هم گلزنی کرد تا شرایط کمی برای این بازیکن در لیگ جزیره متفاوت شود. هرچند جهانبخش این روزها بین نیمکت برایتون و ترکیب اصلی این تیم در رفت‌وآمد است اما تلاش می‌کند شرایط را برای خودش تغییر دهد.

سردار آزمون؛ مهاجم ایرانی در سرزمین تزارها

جوان بااستعداد فوتبال ایران این روزها در زنیت خوش می‌درخشد. او که در سال 2019 میلادی در بین بازیکنان برتر زنیت بود، سال 2020 را هم به خوبی آغاز کرد و در اولین بازی زنیت در سال جدید میلادی توانست هت‌تریک کند. سردار آزمون البته پیشنهادهایی هم از لیگ جزیره و سری A ایتالیا دارد، اما خودش ترجیح می‌دهد تا پایان فصل در زنیت بماند و بعد از آن تیم جدیدش را معرفی کند. هرچند سردار در این سال‌ها نشان داده از حضور در لیگ روسیه لذت می‌برد و علاقه‌ای به ترک این لیگ ندارد.

سردار آزمون در زنیت

مهدی طارمی؛ مهاجمی که حالا همه او را می‌خواهند

وقتی به همراه رامین رضاییان راهی ترکیه شد تا در ریزه‌اسپور بازی کند، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این بازیکن از لیگ جزیره پیشنهاد داشته باشد. مهدی طارمی سرشار از استعداد است و این موضوع را هم به خوبی نشان داده است. طارمی این روزها در اروپا می‌درخشد و نگاه تیم‌های برجسته اروپایی را به خود خیره کرده است. او که ابتدای فصل از پرسپولیس پیشنهاد داشت ترجیح داد به لیگ پرتغال برود و ریوآوه تیمی بود که او برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد. طارمی خیلی زود در این تیم درخشید و حالا پورتو، بنفیکا و استون‌ویلا جنگ بزرگی برای به خدمت گرفتن او راه انداخته‌اند. باید منتظر ماند و دید کدام تیم پیروز این نبرد خواهد بود.

مهدی طارمی

سامان قدوس؛ بازگشت از تعلیق

هنگامی که ایران را برای بازی انتخاب کرد، خیلی از دوستداران تیم ملی خوشحال شدند. سامان قدوس اما با یک اشتباه کوچک آینده فوتبالی خود را در خطر انداخت. او بعد از درخشش در اوسترشوندس سوئد، به اسپانیا رفت و با باشگاه اوئسکا وارد مذاکره شد. همه‌ چیز برای انتقال قدوس به این تیم آماده بود، اما با درخواست باشگاه سوئدی، قدوس راهی آمیان فرانسه شد. به سبب همین انتقال بود که اوئسکا از سامان قدوس و اوسترشوندس نزد فیفا شکایت کرد. تازه درخشش قدوس در فرانسه آغاز شده بود که فیفا او را چهار ماه از حضور در میادین فوتبال محروم کرد. حالا دوران محرومیت قدوس به پایان رسیده اما مصدومیت، او را از ترکیب آمیان دور نگه داشته است. باید امیدوار باشیم سال 2020 سالی خوب برای این بازیکن ایرانی باشد.

مهرداد محمدی؛ درخشش در لیگ پرتغال

مهرداد محمدی به قدری در آوس پرتغال درخشید که حالا سلتیک اسکاتلند به دنبال جذب این بازیکن است. محمدی بعد از درخشش در سپاهان راهی لیگ پرتغال شد و بازی‌های خوبی هم در این لیگ به نمایش گذاشت. هرچند آوس با 9 امتیاز در رده آخر لیگ پرتغال قرار دارد، اما مهرداد محمدی با هفت گل زده و پنج پاس گل، آماری درخشان از خود به جا گذاشته و در رده سوم برترین بازیکنان لیگ پرتغال ایستاده است.

مهرداد محمدی

امیر عابدزاده؛ پسر کو ندارد نشان از پدر!

امیر عابدزاده روزهای خوبی را در ماریتیمو پشت سر می‌گذارد. او با امتیاز 5.98 در رده چهارم برترین دروازه‌بان‌های لیگ پرتغال در سال 2019 قرار گرفت. عابدزاده در 12 بازی گذشته در لیگ پرتغال، تنها 14 گل خورده و در چهار بازی هم موفق به ثبت کلین‌شیت شده است.

امیر عابدزاده

بازیکنان ایرانی و لیگ بلژیک

بلژیک شاید اصلی‌ترین مقصد بازیکنان ایرانی باشد؛ لیگی درجه 2 در فوتبال اروپا که می‌تواند سکوی پرتابی برای آنها باشد. البته بازیکنان ایرانی شرایط متفاوتی در این لیگ دارند. برخی از آنها بازی‌های ضعیفی از خود به اجرا گذاشته‌اند و به سکوها تبعید شده‌اند و برخی هم آن‌قدر خوب بازی کرده‌اند که تحسین کارشناسان را برانگیخته‌اند. سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی و یونس دلفی بازیکنانی هستند که روزهای خوبی در لیگ بلژیک ندارند و به احتمال زیاد باید شاهد حضور دوباره آنها در لیگ برتر ایران باشیم.

کاوه رضایی ، علی قلی‌زاده و میلاد محمدی اما داستانی دیگر دارند. رضایی و قلی‌زاده مشغول گلزنی برای شارلوا هستند و این باشگاه نیز با درخشش این بازیکنان در رده دوم جدول لیگ بلژیک قرار دارد. میلاد محمدی هم که از لیگ روسیه به بلژیک آمده است بعد از پشت سر گذاشتن چند ماه سخت حالا در خنت می‌درخشد و به همراه این تیم در رده سوم جدول لیگ بلژیک نشسته است.

کاوه رضایی و قلی زاده

رضا قوچان‌نژاد؛ خاموشی بعد از درخشش

گوچی بعد از حضور در لیگ‌های قبرس و استرالیا، دوباره راهی هلند شده و فوتبالش را در این کشور ادامه می‌دهد. او به امید درخشش دوباره در فوتبال راهی زووله شد و در اولین حضورش در لیگ هلند چهار گل به ثمر رساند. گوچی لیگ را رویایی شروع کرد، اما هرچه از بازی‌ها گذشت او هم با افت مواجه شد. قوچان‌نژاد حالا به یک نیمکت‌نشین محض در زووله تبدیل شده و شاید به این زودی‌ها هم نتواند به ترکیب اصلی تیم بازگردد.

قوچان نژاد

علیرضا بیرانوند؛ جدیدترین لژیونر فوتبال ایران

با شروع فصل جدید فوتبال در اروپا، بازیکنان دیگری از فوتبال ایران نیز راهی این قاره خواهند شد. اولین بازیکنی که انتقالش به اروپا قطعی شده علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی و باشگاه پرسپولیس است. او به زودی به لیگ بلژیک می‌رود و دوباره شاگرد مارک ویلموتس مربی سابق تیم ملی می‌شود.

بیرانوند

باید منتظر ماند و دید تابستان پیش رو چند بازیکن ایرانی دیگر به جمع لژیونرهای فوتبال ایران اضافه می‌شوند و کدام‌ یک از لژیونرهای ایرانی به لیگ برتر ایران بازمی‌گردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها